اخبار روز سینما

آیا ایرج طهماسب به تلویزیون بر می گردد؟

امیرعباس اشرف، مدیر تدارکات برنامه و روابط عمومی شبکه نسیم، در سریال اخیر «مجلس واقعه» که از شبکه نسیم پخش می شود:  «مجلس واقعه» یک نذر فرهنگی است که بدون صرف هزینه از بودجه صداوسیما و از طرف موقوفه فراش باشی برای احیای هنر تعزیه و فرهنگ عاشورایی تولید و ساخته می شود.

وی افزود: «مجلس واقعه» نمایش فوق العاده ای است و تاکنون برنامه تلویزیونی نداشته ایم که تعزیه را به طور کامل به صورت سریال از ابتدا تا انتها و اغلب با نقل قول از تا نشان دهد، معمولا گزیده هایی از تعزیه در مستندها و برنامه ها پخش می شد. روایت مجالس تعزیه توسط آریا عظیمی نژاد ارائه شده و موسیقی های استفاده شده در آن همگی تولیدی اختصاصی برای این برنامه است.

اشرف با اشاره به دیگر جزئیات این برنامه گفت: رسالت این برنامه که بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری است، احیاء و دوباره زنده کردن هنر تعزیه است که سابقه ای طولانی در عرصه هنر و فرهنگ کشور ما دارد.

مدیر تدارکات برنامه های شبکه نسیم درباره برآوردهای این برنامه و گمانه زنی ها در خصوص دستمزدها گفت: به طور قطع می توانم بگویم برخی از ارقام نقل شده شوخی محض است و نمایندگان این برنامه با جان و دل در برنامه شرکت می کنند و دستمزدها را گمانه زنی می کنند. حقوق بسیار کمتر از ارقام ذکر شده است. امیدوارم برنامه های مربوط به اهل بیت(ع) حاشیه ساز نشود.

وی در خصوص اینکه چرا اعداد و ارقام بودجه برنامه ها و دستمزد افراد به صورت شفاف اعلام نمی شود، گفت: در سیما و در برنامه سازی ها آنچه که مرسوم بوده است عدد و رقم، قراردادی محرمانه بین تهیه کننده و سیماست.

اشرف خاطرنشان کرد: این روند تا امروز به همین منوال بود. وی گفت: هر برنامه ای ارقام خاص خود را دارد که با تورم افزایش می یابد و بر اساس برآورد مصوب خودش تولید می شود و این برآورد و مبالغ آن طبق اسناد و مدارک برای صدا و سیما شفاف است.

مدیر تدارکات برنامه های شبکه نسیم درباره برنامه «مهمونی» و بازگشت ایرج طهماسب نیز گفت:سازمان به طور ویژه از هنرمندانی که سرگرمی های مورد اقبال مخاطب را می سازند و در چارچوب سیاست های فرهنگی هستند، استقبال می‌کند به ویژه درِ شبکه نسیم با توجه به جایگاه نشاط و سرگرمی خود به روی این هنرمندان باز است.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا