بازسازی بافت قلب با استفاده از سشوار فضایی!

به گزارش خبرگزاری دیجیاتو آنلاین، به نقل از بی بی سی، دانشمندان در مطالعه خود بر روی 63 اتریشی مدعی شدند که این روش درمانی جدید باعث می شود افراد بیشتری قادر به راه رفتن باشند و قلب آنها خون بیشتری پمپاژ کند. پروفسور یوهانس هولفلد از دانشگاه پزشکی اینسبروک می گوید: “برای اولین بار ما شاهد بازسازی ماهیچه قلب در یک محیط بالینی هستیم که می تواند به میلیون ها نفر کمک کند.”

بازسازی بافت قلب با سشوار فضایی

این روش، که بافت قلب را بازسازی می کند، حدود 10 دقیقه طول می کشد و به طور کلی برای رشد رگ های خونی جدید در اطراف ناحیه آسیب دیده یا زخم پس از حمله قلبی استفاده می شود.

در آزمایش محققان، نیمی از بیماران پس از جراحی بای پس با امواج شوک و بقیه با روش ساختگی درمان شدند. پس از یک سال، میزان خون پمپاژ شده توسط قلب افراد تحت درمان با امواج 11.3 درصد افزایش یافت. در حالی که برای گروه دیگر این میزان 6.3 درصد بوده است.

علاوه بر این، این بیماران قادر بودند بدون نیاز به استراحت بیشتر راه بروند و کیفیت زندگی بالاتری را گزارش کردند.

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، سالانه 18 میلیون نفر در سراسر جهان بر اثر بیماری قلبی یا سایر عوارض قلبی عروقی جان خود را از دست می دهند. عوامل خطر در این زمینه عبارتند از فشار خون بالا، رژیم غذایی ناسالم، سیگار کشیدن و مصرف الکل.

با این رویکرد، اکنون آزمایش‌های بیشتری با گروه بزرگ‌تری از بیماران در حال انجام است. روش شوک مشابهی در حال حاضر برای درمان بیماری هایی مانند آسیب تاندون و رباط استفاده می شود.

22272227

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما