اخبار روز

بازدید اسماعیل هنیه از تزئینات فلسطینی در برج میلاد چه لزومی داشت؟!

عصر ایران/ پیام ورودی: از صبح چهارشنبه خبر سوءقصد به گوش رسید اسماعیل هنیه دارم فکر می کنم چرا بلافاصله بعد از مراسم تحلیف به قطر برنگشت؟ آیا قطر در همسایگی ما نیست؟ وقتی شهید دیدارهای مهم خود را با رهبری و رئیس جمهور جدید و رئیس مجلس ما داشت، چه لزومی داشت که به اصطلاح در تهران در طبقه چهارم ساختمانی روی کوه بماند؟ هیئت مدیره افشا شده است زیرا بیمارستان جانبازان همه این اقدامات احتیاطی ایمنی را نمی خواهد.

چرا نرفت و شب را آنجا سپری کرد و اگر قرار بود شب را در تهران بگذراند، چرا جایی ناشناس نیست؟! یا نه با دیگر مهمانان خارجی که اسرائیل نتواند حمله کند. وقتی شنیدم از نمایشگاه سرزمین تمدن ها (تمپارک) شهرداری تهران در برج میلاد بازدید کرده است، این سوالات ذهنم را درگیر کرد.

در واقع در برج میلاد فضای وسیعی به وسعت 15000 متر مربع برای نشان دادن ویژگی های تمدنی کشورهای به اصطلاح عضو جبهه مقاومت تزئین شد.

می دانیم که شهردار فعلی تهران می خواهد در هر جایی که مردم اوقات فراغت خود را می گذرانند یک پیام مذهبی یا سیاسی به مردم منتقل کند. مثلاً ساختن مسجد در پارک قیطریه یا افتتاح نمایشگاه فلسطین در برج میلاد و… یکی انصافاً این یک کار هنری است و نه ساختن مسجد در پارک. اما چرا شخصی مانند اسماعیل هنیه که جنایات و مصائب فلسطین را با گوشت و پوست خود لمس کرد، باید از تزئینات تمدنی در مساحت 15000 متر مربع بازدید کند؟

بیرون از مهر سال گذشته مردم مظلوم غزه هر روز قتل عام می شدند و تصاویر واقعی آن در دنیا منتشر می شد و خود آقای هنیه عزیزان خود را از دست می داد. (بر خلاف شایعه ای که او خانواده اش را با خود برده است.)

اما هدف این مقاله این نیست. اولاً چرا و به چه دلایلی و با چه هدفی فردی با این حساسیت را به برج میلاد آوردند که از هر ارتفاعی می توان او را هدف قرار داد؟ و مهمتر از آن، آیا این احتمال وجود ندارد که ردیابی آن به آن بازگردد؟ یکی آیا در ماشین های او نصب شده بود یا همراهانش تا وقتی به مقصد رسید، جایگاهش آشکار شود؟ یا موتور سیکلت تعقیبش می کرد؟

به عبارت دیگر آیا ارتباطی بین حضور او در برج میلاد و بازدیدش از نمایشگاه پارک موضوعی سرزمین تمدن ها و فاش شدن محل سکونتش وجود دارد؟

یعنی از آنجایی که جاسوسان یا تروریست ها به احتمال بازدید رهبر فلسطین از نمایشگاهی با موضوع فلسطین اعم از اینکه از قبل اعلام شده باشد یا به دلیل ماهیت حفاظت و مسافرت قابل پیش بینی بود مشکوک بودند، در انتظار او بودند. پیشرفت. یعنی در کمین نشستند تا بعد از اتمام برنامه بدانند او کجاست.

شاید این امکان قابل بررسی باشد و باید پیگیری شود. چرا دیدار او ضروری بود؟! اگر سهل انگاری طرف ایرانی بوده چرا خودشان رسیدگی نکردند؟!

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا