اخبار روز

بازتاب راهپیمایی روز قدس در رسانه های خارجی

رسانه های انگلیسی زبان گزارش دادند که جمهوری اسلامی ایران به طور همزمان مراسم یادبود شهدای حمله اخیر صهیونیست ها به کنسولگری ایران در دمشق را برگزار کرد.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری رویترز گزارش داد که ایران روز جمعه در محوطه سفارت ایران در سوریه مراسم عزاداری برای هفت شهید حمله هوایی این هفته رژیم صهیونیستی برگزار کرد. یک حمله بی‌سابقه که تهران تاکید کرده است که انتقام خواهد گرفت.»

رویترز افزود: مراسم تشییع این افراد همزمان با راهپیمایی سالانه روز قدس در سراسر ایران برگزار شد که شرکت کنندگان در آن تصاویر شهدای حمله به کنسولگری در دمشق را در دست داشتند و شعارهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر اسرائیل سر دادند. “مرگ.” آمریکا را صدا زد.

این خبرگزاری همچنین به حضور «زیاد النخله» رهبر گروه مبارز فلسطینی جهاد اسلامی در راهپیمایی روز جمعه تهران اشاره کرد.

خبرگزاری فرانسه همچنین گزارش داد که ایران به شهدای حمله هوایی اسرائیل به کنسولگری تهران در سوریه ادای احترام کرد.

خبرگزاری فرانسه با این تیتر افزود: صدها هزار نفر از مردم تهران همزمان با راهپیمایی روز قدس در مراسم عزاداری تجمع کردند.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در سوریه باعث افزایش تنش در منطقه که در حال حاضر درگیر جنگ غزه است، شده است.

روزنامه تایمز اسرائیل نیز نوشت: ایران و متحدانش راهپیمایی روز قدس را که از انقلاب اسلامی سال 1979 هر ساله در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان برگزار می شود، به رسمیت شناخته و آن را فرصتی برای ابراز نظر می دانند. حمایت از فلسطینیان راهپیمایی روز قدس

این رسانه های صهیونیستی همچنین به برگزاری مراسم تشییع پیکر شهدای کنسولگری ایران در دمشق همزمان با راهپیمایی روز قدس در تهران اشاره و خطر حضور هزاران نفر در این مراسم را برجسته کردند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا