اخبار روز

بارش باران و رعد و برق در 23 استان/ احتمال آبگرفتگی جاده ها

سازمان هواشناسی نسبت به وقوع رگبار و رعد و برق در 23 استان کشور و همچنین احتمال آبگرفتگی و لغزندگی معابر هشدار داد.

به گزارش ایسنا، سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد اعلام کرد: وقوع باران سیل آسا، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، احتمال گرد و خاک، امروز در مناطقی که امروز در ارتفاعات احتمال بارش تگرگ و برف وجود دارد (اول) آبان ماه) در هرمزگان، سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و جنوب خراسان جنوبی، سه شنبه (2) آبان ماه) در چهار محال و بختیاری، خوزستان، لرستان، ایلام، جنوب مرکزی، شمال غرب و غرب اصفهان، آذربایجان غربی، جنوب سیستان و بلوچستان و شرق و شمال هرمزگان پیش‌بینی می‌شود.

وقوع این شرایط جوی در روز چهارشنبه (3 آبان ماه) در چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس، خوزستان، ایلام، مرکزی، تهران، قم، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، همدان، لرستان، اصفهان، سمنان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و هرمزگان. پنجشنبه (4 آبان ماه) در کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، فارس، بوشهر، کمربند شرقی خوزستان، هرمزگان، یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی و جمعه (5 آبان ماه) در سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، یزد، نیمه شرقی فارس و خراسان جنوبی دور از انتظار نیستند.

در این شرایط جوی احتمال لغزندگی معابر، احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن آب، احتمال افزایش ناگهانی سطح آب رودخانه ها، وزش باد شدید موقتی، احتمال آسیب به سازه های موقت از جمله وجود دارد. به عنوان بنر، داربست و بیلبورد و همچنین امکان شکستن درختان کهنسال. و احتمال تاخیر در پرواز وجود دارد. لذا توصیه سازمان هواشناسی عدم استقرار در بستر و حاشیه رودخانه ها، احتیاط در عبور از سواحل و مسیل ها، احتیاط در فعالیت های کوهنوردی و جابجایی عشایر، آماده سازی سازمان های اجرایی و امدادی، پاکسازی دهانه پل ها و لایروبی کانال ها است. و Abraroha توصیه می کند از پارک کردن در کنار درختان پوسیده و ساختمان های نیمه کاره خودداری کنید.

سازمان هواشناسی با صدور اخطاریه زرد دیگری مبنی بر احتمال خسارت به محصولات باغی، زراعی، سازه های موقت و ماشین آلات کشاورزی در این مدت و تسریع در کشت محصولات پاییزه و انتقال نهاده های کشاورزی با مناطق سرپوشیده، زهکشی و… به پاکسازی مسیر آب باغات اشاره کرد و با توجه به وقوع بارندگی مزارع از آبیاری، محلول پاشی و سم پاشی خودداری کنند تا انتقال محصولات برداشت شده به مکان های حفاظت شده (چغندرقند، سیب زمینی، انگور) در تابستان تسریع شود. سبزیجات، مرکبات، خرما و غیره).

از دیگر توصیه های این سازمان می توان به کنترل دما و رطوبت انبارها به دلیل افزایش رطوبت برای جلوگیری از آسیب های ناشی از بیماری های قارچی، بسته نگه داشتن دریچه های گلخانه در هنگام کاهش دما و بارندگی و جلوگیری از ورود آب جاری به داخل جوجه کشی ها، آب اشاره کرد. آبگیری اشاره کرد – و دریچه های اگزوز، به دلیل بارندگی توجه به حوضچه ها را جلب کرد و چوپانان و عشایر را از عبور از ارتفاعات منصرف کرد و به دلیل بارندگی در حاشیه رودخانه ها و کانال ها متوقف شد.

به گزارش ایسنا، هشدار زرد به معنای وقوع پدیده جوی است که ممکن است باعث اختلال در رفت و آمد و کار روزانه شود. هدف از این هشدار افزایش آگاهی مردم است تا بتوانند برای یک پدیده جوی که اندکی شدیدتر از حد معمول است، آماده شوند. از سوی دیگر مسئولان نیز از این هشدارها مطلع می شوند تا در صورت لزوم اقدام کنند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا