اخبار روز سینما

«باربی» به سرعت میلیاردر می شود/ فروش ۷۷۵ میلیون دلاری

پایگاه تحلیلی خبری پی ام آپ (pmup.ir):

مهر«باربی» پس از کسب ۷۷۵ میلیون دلار در سراسر جهان تا چند روز دیگر به باشگاه میلیارد دلاری می پیوندد.

به گزارش ورایتی، پدیده ای به نام “باربنهایمر” واقعی به نظر می رسد، زیرا در حالی که باربی 775 میلیون دلار فروخت، فروش “اپنهایمر” از 400 میلیون دلار در سراسر جهان گذشت.

فیلم «باربی» به کارگردانی گرتا گرویگ، محصول برادران وارنر، در دومین آخر هفته اکران خود ۲۳۱.۵ میلیون دلار در باکس آفیس جهانی به دست آورد که شامل ۹۳ میلیون دلار در داخل و ۱۲۲.۲ میلیون دلار در سینما بود. در 70 بازار خارج از کشور حضور داشته است.

به این ترتیب کل درآمد باربی در کشور به 351.4 میلیون دلار می رسد. در همین حال، این فیلم در مجموع 423.1 میلیون دلار در خارج از ایالات متحده فروش داشته است و مجموع فروش جهانی خود را پس از تنها 12 روز اکران به 774.5 میلیون دلار رسانده است.

با این سرعت، احتمال زیادی وجود دارد که این فیلم با بازی مارگو رابی و با الهام از عروسک باربی، در اوایل هفته آینده به کلوپ میلیارد دلاری باکس آفیس جهانی بپیوندد. در این صورت این فیلم اولین فیلم هالیوودی تاریخ به کارگردانی یک زن مجرد خواهد بود و از مرز میلیارد دلار عبور خواهد کرد. این عنوان پیش از این در اختیار «زن شگفت انگیز» پتی جنکینز با فروش 822 میلیون دلاری بود (البته این رقم بدون احتساب تورم است). این فیلم پس از «برادران سوپر ماریو» دومین فیلم از سال 2023 خواهد بود که به کلوپ میلیارد دلاری می پیوندد. از یونیورسال که 1.34 میلیارد دلار فروش داشت.

برخی پیش بینی کردند که این فیلم در هفته دوم اکران به شدت کاهش می یابد، اما اشتباه کردند و فروش آن قابل توجه بود و در آمریکای شمالی 43 درصد و در هفته دوم 32 درصد در خارج از کشور کاهش یافت.

حتی در چین، این فیلم توجه ها را به خود جلب می کند و اگرچه با 8.2 میلیون دلار افتتاح شد، اما در روز یکشنبه به 25 میلیون دلار رسید و انتظار می رود به 40 میلیون دلار یا بیشتر برسد، بسیار بیشتر از آن چیزی است که او تصور می کرد.

در تمام بازارها، بریتانیا با 61.6 میلیون دلار پیشتاز است و با 33.5 میلیون دلار در برزیل، این فیلم به موفق ترین فیلم برادران وارنر در این کشور تبدیل شده است.

ترکیب «باربی» کریستوفر نولان و «اپنهایمر» که «باربنهایمر» نامیده می‌شود، برای باکس آفیس تابستانی بسیار خوب بوده است.

«اپنهایمر» یونیورسال با افت 44 درصدی در آمریکای شمالی به نمایش موفق خود در آخر هفته دوم ادامه داد و 46.2 میلیون دلار فروخت. این دومین آخر هفته پرفروش‌ترین فیلم برای یک فیلم با رتبه R است که از فروش 43.5 میلیون دلاری Deadpool 2 پیشی می‌گیرد. «Oppenheimer» مجموع فروش داخلی خود را به 174.6 میلیون دلار رسانده است.

در خارج از کشور، این درام بیوگرافی سه ساعته 72.4 میلیون دلار دیگر به دست آورد تا مجموع فروش خارجی خود را به 226.3 میلیون دلار برساند و مجموع آن را در سراسر جهان 400.4 میلیون دلار کند. به این ترتیب، این فیلم به ششمین فیلم برتر نولان تبدیل شده است.

«اپنهایمر» در حال حاضر عنوان بزرگترین فیلم نولان را در 28 بازار به خود اختصاص داده است و به بزرگترین فیلم غیر ابرقهرمانی او در 39 سال اخیر تبدیل شده است.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا