باتری CATL برد خودروهای هیبرید شارژی را در حالت برقی به ۴۰۰ کیلومتر افزایش میدهد

شرکت CATL یکی از پیشگامان در ساخت باتری خودروهای برقی، باتری پیشرفته ای را ارائه کرده است. این باتری جدید با نام Freevoy ارائه شده و برای خودروهای هیبریدی پلاگین (PHEV) در نظر گرفته شده است. به لطف این باتری، خودروهای هیبریدی پلاگین از سرعت شارژ 4 درجه سانتی گراد پشتیبانی می کنند و می توانند تا 400 کیلومتر را در حالت تمام الکتریکی طی کنند.

در چین، خودروهای هیبریدی پلاگین بسیار محبوب هستند. با دانستن این موضوع، شرکت CATL سعی کرده با تولید باتری های Freevoy سهم بیشتری را به خود اختصاص دهد. با توجه به برد طولانی ارائه شده توسط این باتری، مدل های مجهز به آن تجربه ای نزدیک به خودروهای تمام الکتریکی و EREV را در اختیار دارندگان خود قرار می دهند.

افزایش برد خودروهای هیبریدی
باتری CATL برد خودروهای هیبرید شارژی را در حالت برقی به ۴۰۰ کیلومتر افزایش میدهد

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، باتری Freevoy سرعت شارژ بالایی دارد و تنها با 10 دقیقه اتصال به پورت پرسرعت، انرژی لازم برای پیمودن 280 کیلومتر را در خود ذخیره می کند. با این ویژگی نگرانی در مورد سرعت شارژ پایین و زمان انتظار طولانی در ایستگاه ها تا حدودی برطرف می شود. علاوه بر این، باتری Freevoy حتی در دمای بسیار پایین نیز عملکرد خود را حفظ می کند و در مناطقی مانند کشورهای اسکاندیناوی عملکرد خود را از دست نمی دهد. به گفته CATL، این باتری تا 40- درجه سانتیگراد قابل استفاده است و شارژ تا 30- درجه مشکلی ندارد. علاوه بر این، این باتری توسط یک نانولایه محافظت می شود و می تواند انرژی خود را در چند مرحله آزاد کند.

مشتریان جدید باتری CATL

در حال حاضر برندهایی مانند Lee Auto، Avatar، Deepal، Changan و Neta مشتریان باتری Freevoy هستند. در آینده خودروسازان دیگری مانند چری، سایک و جیلی نیز به جمع مشتریان این باتری خواهند پیوست و از آن در محصولات خود استفاده خواهند کرد. پیش بینی می شود در سال آینده تعداد خودروهای مجهز به این باتری به 30 مدل برسد.

مشتریان جدید باتری CATL
باتری CATL برد خودروهای هیبرید شارژی را در حالت برقی به ۴۰۰ کیلومتر افزایش میدهد

منبع:آخرخودرو

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما