باتری جدید چری خودروهای برقی را متحول می کند ؛ پیمایش ۱۵۰۰ کیلومتر با یک بار شارژ

چری اخیرا با برگزاری کنفرانسی ویژه از آخرین دستاوردهای خود رونمایی کرد. یکی از جمله این دستاوردها باتری جامد است که از سال 2026 وارد بازار می شود. یکی دیگر از نوآوری های این شرکت مربوط به باتری پیشرفته Kunpeng است. این باتری در سه نسخه با ظرفیت شارژ 6C ساخته شده است. به لطف این ویژگی تنها با 5 دقیقه شارژ، انرژی لازم برای پیمودن 400 کیلومتر در باتری سری Kunpeng ذخیره می شود.

مشخصات باتری جامد Cherry

چری اعلام کرده است که تا پایان سال جاری، چگالی انرژی باتری جامد این شرکت به 400 وات ساعت بر کیلوگرم وزن خواهد رسید. این رقم در سال 2025 به 600 وات ساعت بر کیلوگرم افزایش می یابد و اولین خودروی مجهز به باتری جامد در سال 2026 ارائه می شود. تولید انبوه این باتری برای سال 2027 برنامه ریزی شده است. چری ادعا می کند که خودروهای مجهز به این باتری دارای بردی حدودا خواهند بود. 1500 کیلومتر. اگر این رکورد در شرایط واقعی و رانندگی روزانه به دست بیاید، پیشرفت عظیمی در محدوده مدل های برقی ایجاد خواهد شد.

معرفی سه سری باتری Kunpeng

باتری سری Kunpeng در سه نسخه تولید می شود که عبارتند از:

– باتری های لیتیوم آهن فسفات مکعبی.

– باتری های مکعبی نیکل کبالت منگنز.

– باتری های استوانه ای و بزرگ نیکل کبالت منگنز.

هر سه نوع باتری از ظرفیت شارژ 6C پشتیبانی می کنند. بد نیست اشاره کنیم که در این نام، C نشان دهنده میزان شارژ است و از تقسیم شدت جریان شارژ بر ظرفیت باتری (بر اساس آمپر ساعت) محاسبه می شود. طبیعتاً هر چه عدد با حرف C بیشتر باشد سرعت بارگذاری بیشتر می شود.

باتری جدید چری خودروهای برقی را متحول می کند ؛ پیمایش ۱۵۰۰ کیلومتر با یک بار شارژ
باتری جدید چری خودروهای برقی را متحول می کند ؛ پیمایش ۱۵۰۰ کیلومتر با یک بار شارژ

باتری جدید فسفات لیتیوم آهن Cherry دارای چگالی انرژی 120 تا 160 وات ساعت به ازای هر کیلوگرم وزن است. این باتری برای خودروهای برقی با برد 200 تا 600 کیلومتر و خودروهای هیبریدی پلاگین و EREV با برد تمام الکتریکی 100 تا 200 کیلومتر مناسب است. به گفته چری، این باتری ها در دمای محیطی 30- تا 65 درجه سانتیگراد قابل استفاده هستند و می توانند تا 3000 بار شارژ دوام بیاورند.

باتری مکعبی نیکل کبالت منگنز برای خودروهای تمام الکتریکی با برد 600 تا 800 کیلومتر و مدل های هیبریدی قابل شارژ و EREV با برد الکتریکی 150 تا 300 کیلومتر طراحی شده است. این باتری به ازای هر کیلوگرم وزن 140 تا 200 وات ساعت انرژی ذخیره می کند و در دمای 40- تا مثبت 65 درجه سانتی گراد قابل استفاده است.

باتری استوانه ای بزرگ نیز برای مدل های تمام الکتریکی با برد 700 تا 1200 کیلومتر و خودروهای هیبریدی پلاگین و EREV با برد 150 تا 300 کیلومتر در حالت تمام برقی توسعه یافته است.

منبع:آخرخودرو

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما