باتری جدید مرسدس بنز و فکتوریال برد خودروهای برقی را ۸۰ درصد بهبود می بخشد

مرسدس بنز با همکاری فاکتوریال نسل جدیدی از باتری های جامد را برای استفاده در خودروهای الکتریکی خود ساخته است. این باتری پیشرفته قابلیت ها و پتانسیل محصولات الکتریکی مرسدس را به میزان قابل توجهی افزایش خواهد داد.

افزایش 80 درصدی برد خودروهای الکتریکی مرسدس بنز با باتری جدید

طبق آخرین گزارش خودکار، این باتری جدید بر اساس فناوری ثبت اختراع Factorial Electrolyte System (به اختصار FEST) توسعه یافته و نسخه های اولیه آن تابستان امسال به مرسدس تحویل داده شد. به گفته مرسدس بنز، باتری های جدید حالت جامد می توانند برد خودروهای الکتریکی را تا 80 درصد افزایش دهند. به علاوه وزن این باتری ها تا 40 درصد و حجم آن ها تا 33 درصد نسبت به مدل های فعلی کوچکتر است.

باتری های ایمن تر و قوی تر

باتری های جامد به دلیل قابلیت کارکرد در دمای بالای 90 درجه سانتیگراد از ایمنی بیشتری نسبت به باتری های فعلی برخوردارند. این ویژگی می تواند نیاز به سیستم های خنک کننده را به طور کامل برطرف کند و در نهایت به سبک تر و کارآمدتر شدن خودروها کمک کند. این باتری ها با چگالی انرژی 450 وات ساعت به ازای هر کیلوگرم وزن، چگالی بسیار بهتری نسبت به نسخه های فعلی موجود در بازار دارند. بد نیست اشاره کنیم که حداکثر چگالی باتری های فعلی 300 وات ساعت به ازای هر کیلوگرم وزن است. مرسدس بنز تاکید می کند که فناوری جدید می تواند برد خودروهای الکتریکی را به بیش از 1000 کیلومتر افزایش دهد.

باتری جدید مرسدس بنز و فکتوریال برد خودروهای برقی را ۸۰ درصد بهبود می بخشد
باتری جدید مرسدس بنز و فکتوریال برد خودروهای برقی را ۸۰ درصد بهبود می بخشد

رقابت جهانی در زمینه باتری های جامد.

باتری های حالت جامد امروز یکی آنها به موضوعات داغ صنعت خودرو تبدیل شده اند. شرکت های مختلف چینی تاکنون ایده های متفاوتی را در این زمینه معرفی کرده اند. mj یکی انتظار می رود این شرکت ها تا سال 2025 فناوری خود را تجاری کنند. تویوتا همچنین برنامه هایی برای توسعه و تولید این نوع باتری ها دارد. با این حال، به نظر می رسد Battery Factorial و Mercedes-Benz با محصولات دیگر شرکت های پیشرو در این بخش رقابت می کنند.

مرسدس بنز و فاکتوریال پیش بینی می کنند که اولین خودروهای مجهز به باتری های حالت جامد تا پایان این دهه وارد بازار شوند. گفتنی است مرسدس بنز، هیوندای و استلانتیس در سال 2022 با سرمایه گذاری 200 میلیون دلاری در تامین مالی فاکتوریال مشارکت داشتند. با گذشت زمان، رابطه مرسدس و فاکتوریال بیش از سایرین رشد کرد و این خودروساز آلمانی امروزه یکی از شرکای اصلی فاکتوریال به حساب می آید.

منبع:آخرخودرو

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما