اخبار روز سینما

8 گیاه آپارتمانی که خیلی سریع رشد می کنند!

آیا از انتظار برای رشد گیاهان داخلی خود خسته شده اید؟ با وجود تمام تلاش هایی که برای پرورش گیاهان سرپوشیده انجام می دهید، آیا همچنان سرعت رشد آهسته آنها را می بینید؟ واقعیت این است که داشتن یک گیاه بزرگ و بالغ نیاز به صبر دارد. بسیاری از ما آنقدرها صبر نداریم و دوست داریم گیاهان خانه و محل کارمان به سرعت رشد کرده و بالغ شوند. در چنین شرایطی باید گیاهان بالغ بخریم یا گیاهان زودرس را برای نگهداری انتخاب کنیم. با ما همراه باشید تا محبوب ترین گیاهان آپارتمانی زودرشد را معرفی کنیم.

 

این 8 گیاه آپارتمانی در یک چشم به هم زدن رشد می کنند!

1- فیلودندرون برگ قلبی

فیلودندرون برگ قلب سالهاست که عضو دائمی اکثر خانه ها بوده است. این گیاه آپارتمانی زیبا نام خود را از برگ های قلبی شکل آن گرفته است. برگ قلب فیلودندرون گیاهی مقاوم با بدن و ریشه قوی است که به راحتی می تواند تا ارتفاع حدود 1.5 متر رشد کند. این گیاه به سرعت به تغییرات محیطی حتی اگر کوچک باشند واکنش نشان می دهد و با یادآوری زمان مراقبت از آن به جلوگیری از بیمار شدن گیاه شما کمک می کند.

این 8 گیاه آپارتمانی در یک چشم به هم زدن رشد می کنند!

2- برگ انجیری

برگ انجیرییک هیولای واقعی است که به دلیل سوراخ های پنیری شکل سوئیسی و شاخ و برگ های بزرگ و دیدنی اش به عنوان یکی از محبوب ترین گیاهان آپارتمانی شناخته می شود. این گیاه در جوانی دارای برگ های ضخیم قلبی شکل است و می تواند تا 3 متر رشد کند. گیاه برگ انگور گیاهی مقاوم است که طول برگ های آن به 30 سانتی متر می رسد. وقتی این گیاه بالغ شد، میوه های آبدار تولید می کند که طعم آنها ترکیبی از موز و آناناس است. البته باردهی این گیاه در آپارتمان بسیار نادر است.

این 8 گیاه آپارتمانی در یک چشم به هم زدن رشد می کنند!

3- کالاتیا

کالاتیا یک گیاه تزیینی بسیار زیبا با برگ های ظریف و رنگ های مختلف است که در عصر جمع می شود و صبح دوباره شکوفا می شود. این گیاه 270 گونه مختلف دارد که ویژگی مشترک همه آنها رشد سریع آنهاست. گیاه کالاتیا دارای گل های سفید، زرد و نارنجی است و برخی از گونه های آن حتی خوراکی هستند. وجود برگ های راه راه و رگه‌های چشم نواز در برخی از گونه های این گیاه موجب شده تا با نام‌های مستعار گیاه گورخر، گیاه طاووس یا گیاه مار زنگی نیز شناخته شود.

این 8 گیاه آپارتمانی در یک چشم به هم زدن رشد می کنند!

4- بابا آدم

گیاه بابا آدم یکی از گیاهان تزیینی پرطرفدار با ساقه های بلند و برگ های بسیار پهن و بندکشی شکل است که به دلیل ظاهر برگ هایش به گیاه گوش فیل نیز معروف است. این گیاه بومی مناطق گرم آسیا است و به دلیل داشتن برگ های بزرگ و زیبای قلبی یا پیکانی، طرفداران زیادی در بین علاقه مندان به حفظ گیاهان زینتی دارد و برای داشتن در مکان های بزرگ مناسب است. نگهداری از گیاه بابا آدم آسان است و می تواند تا 6 متر رشد کند.

این 8 گیاه آپارتمانی در یک چشم به هم زدن رشد می کنند!

5- گیاه گندمی

گیاه گندمی یکی از تطبیق پذیرترین گیاهان آپارتمانی است که نگهداری آسان و کم دردسری دارد. این گیاه رشد سریعی دارد و اگر دوست دارید با گذشت زمان تغییرات گیاه خود را به وضوح احساس کنید، نگهداری از گیاه گندمی را به شما پیشنهاد می کنیم. یکی دیگر از مزایای این گیاه پرطرفدار آپارتمانی توانایی آن در تصفیه هوا است که قادر است بسیاری از عناصر ناهنجار محیط مانند زایلن، فرمالدئید، بنزن و مونوکسید کربن را از بین ببرد.

این 8 گیاه آپارتمانی در یک چشم به هم زدن رشد می کنند!

6- سینگونیوم

سینگونیوم نام یک گیاه زینتی زیبا است که می توان آن را هم در فضای باز و هم در داخل خانه داشت. این گیاه همیشه سبز از دسته گیاهان مقاوم است و سرعت رشد بالایی دارد. سینگونیوم انواع مختلفی دارد که رنگ های متعدد آن به راحتی با دکوراسیون داخلی شما ترکیب می شود. برگ های این گیاه زیبا در ابتدای رشد ظاهری قلبی شکل دارد و اغلب به رنگ نقره ای است و پس از بلوغ این برگ ها پهن و نوک تیز می شوند.

این 8 گیاه آپارتمانی در یک چشم به هم زدن رشد می کنند!

7- اسپاتی فیلوم

اسپاتی فیلوم گیاهی چند ساله از خانواده سرو است که در فصل رشد یعنی بهار و تابستان با کوددهی منظم رشد سریعی خواهد داشت. این گیاه به دلیل ظاهر زیبا، نگهداری آسان و نور کم، انتخاب مناسبی برای طرفداران گیاهان آپارتمانی محسوب می شود. اسپاتی فیلوم علاوه بر زیبایی به عنوان منبع انرژی مثبت و تصفیه کننده هوا نیز شناخته می شود. گل‌های سفید این گیاه نماد پاکی، معصومیت و آرامش است و به ما یادآوری می‌کند که با خود و اطرافیانمان آرامش داشته باشیم و از منفی‌گرایی دوری کنیم.

این 8 گیاه آپارتمانی در یک چشم به هم زدن رشد می کنند!

8- پتوس

پتوس یک گیاه رونده آپارتمانی محبوب و بسیار مقاوم است که سازگاری خوبی با محیط دارد. این گیاه زیبا دارای برگ های سبز نوک تیز و قلبی شکل است و گونه های مختلفی دارد. گیاه پتوس توانایی فوق‌العاده‌ای در تصفیه هوا دارد و قادر است هوا را از فرمالدهید و سایر ترکیبات کربنی پاکسازی کند. در صورت فراهم بودن شرایط مناسب، پتوس می تواند در مدت چند ماه تا 60 سانتی متر رشد کند. نوع کوچک پتوس می تواند به‌خوبی و با سرعت زیادی در گلدان رشد کند.

این 8 گیاه آپارتمانی در یک چشم به هم زدن رشد می کنند!

 

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا