دانستنی هاعمومی

8گیاه آپارتمانی که باعث خواب و آرامش شما می شوند!

همه ما حدود یک سوم زندگی خود را در خواب می گذرانیم. بنابراین داشتن خوابی آرام و عمیق برای حفظ سلامتی حیاتی است. مطالعات علمی نشان می دهد که برخی از گیاهان آپارتمانی با کاهش استرس می توانند اتاق خواب شما را به مکانی عالی برای استراحت تبدیل کنند. در واقع استفاده از گیاهان آپارتمانی یکی از ساده ترین و مقرون به صرفه ترین راه ها برای تبدیل اتاق خواب به پناهگاه آرامش و امنیت است که علاوه بر ایجاد دکوراسیونی زیبا به بهبود سلامت، خلق و خو و کیفیت محیط کمک می کند. . با ما همراه باشید تا بهترین گیاهان داخلی مناسب برای اتاق خواب را معرفی کنیم.

 

1- اسطوخودوس

اسطوخودوس یکی از معطرترین گیاهان جهان است که علاوه بر تصفیه هوا، ویژگی رایحه درمانی یا رایحه درمانی را به اتاق خواب شما می آورد. تحقیقات نشان می دهد که استنشاق اسانس اسطوخودوس می تواند فشار خون و ضربان قلب را کاهش دهد. اسطوخودوس دارای برگ های آبی تیره، صورتی روشن و سفید است و در تابستان شکوفا می شود.

این 8 گیاه آپارتمانی خواب آور شما را آرام می کند!

2- فیکوس الاستیکا

فیکوس الاستیکا گیاهی زیبا و همیشه سبز با برگ های پهن، براق و نوک تیز به رنگ سبز و آبی و دارای بافت چرمی است. این گیاه سم زدایی و تصفیه کننده هوا قوی است و برگ های آن مقدار زیادی آلاینده هوا را جذب می کند. از این رو به عنوان یکی از بهترین گیاهان برای داشتن در اتاق خواب شناخته می شود. فیکوس الاستیکا در برابر تغییرات نور و دما مقاوم است و در فنگ شویی به عنوان گیاهی که خوش شانسی، ثروت و رفاه را جذب می کند، شناخته می شود.

این 8 گیاه آپارتمانی خواب آور شما را آرام می کند!

3-نخل راپیس

نخل راپیس، پالما داما یا لیدی یکی از محبوب ترین گیاهان سرپوشیده با ساقه های متعدد است که با از بین بردن سمومی مانند آمونیاک، دی مونوکسید کربن، فرمالدئید و زایلن به تصفیه هوای اتاق خواب شما کمک می کنند. هر برگ از این گیاه زیبا تا حدود 50 سانتی متر رشد می کند و در شرایط نور کم بسیار مقاوم است و همین امر آن را به گیاهی مناسب برای داشتن در آپارتمان تبدیل می کند.

این 8 گیاه آپارتمانی خواب آور شما را آرام می کند!

4- نخل اریکا

نخل اریکا یکی از گیاهان آپارتمانی زیبا و مجلل با برگ های کشیده، باریک و رو به بالا است که کربن را جذب می کند. دی اکسیداسیون و آزاد شدن مقادیر زیادی اکسیژن به تصفیه هوای اتاق خواب شما کمک می کند. این گیاه بیش از سایر گیاهان توانایی دفع سموم مضر مانند فرمالدئید، زایلن و تولوئن را دارد. نخل اریکا یکی از بهترین درختان نخل برای دکوراسیون منزل، ادارات، شرکت ها و بانک ها است و می تواند تا یک متر در داخل خانه رشد کند.

این 8 گیاه آپارتمانی خواب آور شما را آرام می کند!

5- سرخس بوستون

سرخس بوستون یک گیاه آویز کلاسیک و پرطرفدار است که با ساقه های بلند و ظاهر موج دارش جلوه زیبایی به خانه و محل کار شما می بخشد. این گیاه که به سرخس شمشیری نیز معروف است، قادر است هوا را به خوبی تصفیه کند و تا ارتفاع 1.5 متری رشد می کند. بنابراین برای نگهداری وسایل در اتاق خواب بسیار مناسب است. این گیاه نسبتا مقاوم است و رطوبت زیاد، نور غیر مستقیم و گرما را دوست دارد و از نور مستقیم خورشید متنفر است.

این 8 گیاه آپارتمانی خواب آور شما را آرام می کند!

6- آگلونما

آگلونما یا همیشه سبز چینی یکی از گیاهان آپارتمانی محبوب و ماندگار است که برگ های بیضی شکل بزرگ، باریک و براق روی ساقه کوتاه دارد. به گفته ناسا، گیاه آگلونما یکی از بهترین و قوی ترین گیاهان تصفیه کننده هوا است و قادر است هوای آلوده داخل خانه را از سمومی مانند بنزن و فرمالدئید پاک کند. بنابراین، به عنوان یکی از بهترین گیاهان داخلی برای داشتن در اتاق خواب معرفی می شود.

این 8 گیاه آپارتمانی خواب آور شما را آرام می کند!

7- سانسوریا

سانسوریا یکی از معروف ترین و پرطرفدارترین گیاهان سرپوشیده برای داشتن اتاق خواب است که با وجود زیبایی و تنوع گونه ها، در دسته گیاهان مقاوم، مقاوم و آسان نگهداری قرار می گیرد. این گیاه نیازی به نور شدید یا آبیاری مکرر ندارد، می تواند چندین هفته بدون آسیب تنها بماند و به ندرت با آفات و تجمع حشرات در گلدان مواجه می شود. تحقیقات ناسا نشان می دهد که گیاه سانسوریا می تواند با حذف سمومی مانند فرمالدئید و بنزن به تصفیه هوای داخل خانه کمک کند.

این 8 گیاه آپارتمانی خواب آور شما را آرام می کند!

8- اسپاتی فیلوم

اسپاتی فیلوم یا گل صلح یک گیاه گلدار مقاوم و زیبا است که به عنوان نمادی از صلح و آرامش و همچنین زیبایی ارائه می شود. این گیاه دارای گل های ظریف سفید و برگ های سبز روشن است و به عنوان منبع انرژی مثبت و تصفیه کننده هوا شناخته می شود. اسپاتی فیلوم علاوه بر زیبایی، احتمال بروز سردرد را کاهش داده و در تقویت سلامت روان نقش موثری دارد. این ویژگی ها باعث شده است که این گیاه به عنوان یکی از بهترین گیاهان آپارتمانی در اتاق خواب شناخته شود.

این 8 گیاه آپارتمانی خواب آور شما را آرام می کند!

 

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا