دانستنی ها

علائمی که از سمی شدن بدن شما خبر می دهد

 

“آدم هم ممکن است مسموم شود! هم روحش و هم بدنش! آیا می دانستید؟! تجمع سموم در بدن می تواند عوارض ناخوشایندی ایجاد کند. اغلب به شکل های مختلف خود را نشان می دهد.

سموم مواد مضری هستند که از راه های مختلف وارد بدن شما می شوند و جایگاه ویژه ای را برای خود به خود اختصاص می دهند. وظیفه بدن ما این است که این سموم را از طریق روش های مختلف مانند تعریق از بدن خارج کند. کلیه ها و کبد ما مسئول این فرآیند هستند. حال تصور کنید که میزان سم آنقدر زیاد است که بر عملکرد کلیه ها و کبد تاثیر می گذارد. این سموم دفع نمی شوند و شما شاهد اتفاقاتی در بدن خود خواهید بود.

علائم مسمومیت بدن را بشناسید:

خستگی مداوم

خستگی مداوم می تواند یکی از علائم مسمومیت بدن باشد. خستگی که با استراحت، خواب یا خوردن آب و غذای کافی برطرف نمی شود! یک خستگی غیر طبیعی که هرگز از بدن شما خارج نمی شود!

بدتر شدن دمای بدن

گاهی ممکن است مدام احساس گرما کنید و حتی اگر محیط گرم نباشد، عرق کنید. این، همراه با علائم دیگر، ممکن است ناشی از حذف ناکافی سموم از بدن باشد.

افزایش وزن

برخی از سموم می توانند در بدن شما جمع شوند و باعث چاقی شوند. افزایش چربی بدن و ناتوانی در عملکرد صحیح متابولیسم باعث افزایش وزن و همچنین عوارض جانبی دیگری مانند دیابت به بدن شما می شود!

اختلالات خواب

بی خوابی اغلب ناشی از استرس، اضطراب و حتی خستگی است! اما بی خوابی مداوم ممکن است نشان دهنده وجود سموم در بدن باشد.

یبوست و نفخ

این یکی از شایع ترین عوارض مسمومیت بدن است! یکی از واکنش هایی که به دلیل غلظت بالای داروهای شیمیایی و حتی ویتامین ها در بدن شما رخ می دهد، یبوست و مشکل در عمل دفع است.

سردرد

سردردهای مزمن و مداوم که بسیار آزاردهنده هستند و گاهی حتی با مصرف دارو هم تسکین نخواهید یافت! این نیز یکی از دلایل تجمع سموم در بدن است.

تغییر رفتار و خلق و خو

سیستم عصبی شما منتظر است با یک حرکت حواسش پرت شود! هنگامی که این چرخش رخ می دهد، ممکن است افسردگی، اختلالات خواب، رفتار بد، نوسانات خلقی، اضطراب و استرس را تجربه کنید. یکی از دلایل زوال سیستم عصبی تجمع سموم ناشی از الکل، مواد مخدر و حتی داروهای شیمیایی است.

گرفتگی عضلات

یکی از سمومی که به سختی از بدن خارج می شود و اثر خاصی دارد الکل است! الکل به صورت دردهای عضلانی، گرفتگی و گاهی اوقات میزان این سم ناشی از الکل به حدی است که باعث مرگ می شود!

با انتخاب سبک زندگی مناسب، تغذیه سالم و ورزش، سموم بدنتان به تدریج دفع می شود و زمینه برای داشتن زندگی سالم فراهم می شود. با گذشت زمان، اگر بار از روی بدنتان برداشته شود، احساس بهتری خواهید داشت. گاهی اوقات هرگز به این فکر نمی کنید که چه چیزی باعث بد بودن آن شده است

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا