دانستنی ها

این 6 ماده غذایی مانند سم برای کلسترول بالا هستند!

بعدی- بر اساس تحقیقات جدید ارائه شده در کنفرانس بین المللی انجمن آلزایمر در فیلادلفیا، انگیزه جدیدی برای کاهش سطح کلسترول شما وجود دارد. کلسترول ممکن است خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش دهد!

بر اساس گزارش تلگراف، شواهد رو به رشد نشان می دهد که کلسترول بالا باعث مسدود شدن شریان های دارای رسوبات چربی می شود. یکی به عنوان یکی از ۱۴ عامل خطر زوال عقل شناخته می شود. کلسترول همچنین یک عامل خطر برای حمله قلبی و سکته مغزی است.

نوشیدنی های مصنوعی شیرین شده

کوکاکولا و سایر نوشیدنی های گازدار برای سلامتی ما مضر هستند. اما ممکن است ندانید که این نوشیدنی ها می توانند بر کلسترول نیز تأثیر بگذارند. این نوشیدنی ها به دلیل تغییر در نحوه عملکرد متابولیسم بدن و نحوه ذخیره قند اضافی به ویژه فروکتوز، سطح کلسترول را افزایش می دهند. کاترین پاتون، متخصص تغذیه می‌گوید: «وقتی نوشیدنی‌های پرکالری می‌نوشیم، بدن از راه‌های مختلفی برای ذخیره این انرژی اضافی برای استفاده بعدی با تولید کلسترول جدید استفاده می‌کند.

نوشیدن فروکتوز برای بدن بسیار بدتر از خوردن آن است. زیرا نوشیدنی ها حاوی غلظت های بالاتر فروکتوز هستند. کمبود مواد جامد برای کاهش سرعت متابولیسم به این معنی است که فروکتوز سریعتر به جریان خون می رسد و باعث تجمع کلسترول بیشتر می شود.

روغن نارگیل و شیر نارگیل

یکی یکی از مشکلات مصرف غذاهای پرچرب، خطر سیری است. اورلا والش، متخصص تغذیه، مصرف کمتر از 30 گرم چربی اشباع شده در روز را توصیه می کند. به گفته بنیاد قلب بریتانیا، روغن نارگیل حاوی 86 درصد چربی اشباع شده است. این نرخ سه برابر بیشتر از کره است. والش می گوید که در مورد شیر نارگیل هم همینطور است. او می گوید: «میزان چربی اشباع شده در یک قوطی شیر نارگیل دو برابر مقدار توصیه شده چربی اشباع شده در روز است. اگرچه روغن نارگیل به طور کلی سالم در نظر گرفته می شود، اما بهتر است از آن فقط در حد اعتدال استفاده کنید و به جای آن از روغن زیتون یا آفتابگردان استفاده کنید.

غذاهای سرخ شده

غذاهای سرخ شده مانند سیب زمینی سرخ کرده، مرغ سرخ شده، پیاز و قارچ سرخ شده، رول سوشی و دونات سرشار از چربی های اشباع شده و همچنین چربی های ترانس هستند.

بستنی فوق العاده فرآوری شده

یکی یکی از تفاوت های اصلی بین بستنی فوق فرآوری شده و بستنی تازه ساخته شده توسط فروشندگان مستقل این است که آنها معمولاً حاوی موادی مانند چربی شیر، شربت ذرت با فروکتوز بالا، چندین منبع قند مایع و روغن نارگیل هستند. این افزودنی ها بستنی های کارخانه ای را خوشمزه تر می کنند، اما در نهایت باعث افزایش کلسترول می شوند.

قهوه

قهوه به طور کلی برای سلامتی شما بسیار مفید است، به شرطی که شیر و خامه اضافی را به طور منظم به قهوه خود اضافه نکنید. با این حال، وقتی صحبت از این نوشیدنی به میان می آید، قهوه فوری بهترین گزینه به نظر می رسد. شواهد روزافزونی نشان داده است که قهوه تهیه شده با قهوه ساز دستی یا دستگاه اسپرسوساز می تواند کلسترول شما را افزایش دهد. در عین حال، کارشناسان خاطرنشان می کنند که قهوه به طور خطرناکی کلسترول را تنها زمانی افزایش می دهد که قهوه بیش از حد در روز نوشیده شود. یعنی 6 فنجان یا بیشتر قهوه.

گوشت فرآوری شده

مانند غذاهای سرخ شده، بیشتر گوشت های فرآوری شده اغلب دارای چربی اشباع بالایی هستند. بهتر است مصرف گوشت های فرآوری شده را محدود کنید و این محصولات را به صورت سرخ شده مصرف نکنید. با این حال، اگر در حال حاضر کلسترول بالا، فشار خون بالا دارید یا در معرض خطر بیماری قلبی عروقی هستید، باید از خوردن فرآورده های گوشتی فرآوری شده خودداری کنید.

برای کاهش کلسترول بهتر است مصرف شیرینی جات، گوشت قرمز و کره را کاهش دهید. با این حال، هر غذایی که کلسترول بالایی دارد مضر نیست. غذاهای زیادی وجود دارند که به طور طبیعی کلسترول بالایی دارند و در واقع مفید هستند. تخم مرغ، ماست و شیر پرچرب از جمله این مواد غذایی مفید هستند.

اگر می خواهید با یک رژیم غذایی سالم کلسترول خود را کاهش دهید، بهتر است از دانه های سویا، مغزها و دانه ها، میوه ها و سبزیجات، لوبیا و نخود فرنگی در وعده های غذایی خود استفاده کنید.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا