اخبار روز

این 6 ماده غذایی از بیماری قلبی در مردان جلوگیری می کند

الهه جعفرزاده: چندین تغییر در سبک زندگی وجود دارد که مردان می توانند برای بهبود سلامت خود ایجاد کنند. یکی از این تغییرات تغییر رژیم غذایی و تمرکز بر خوردن غذاهای سالم است. به عنوان مثال، مصرف بیشتر سبزیجات، میوه ها و غلات کامل و در عین حال محدود کردن مصرف چربی های ناسالم و سدیم می تواند به کاهش خطر بیماری قلبی کمک کند.

خوردن 6 غذای زیر برای مردان بسیار مفید است؛ این ها حاوی مواد مغذی خاصی هستند که به پیشگیری از بیماری های رایج مردانه مانند برخی سرطان ها در مردان کمک می کند.

مردان بالای 40 سال نباید این غذاها را بخورند

1) کلم بروکلی

این گیاه سبز سرشار از مواد مغذی ضروری مانند ویتامین های C، K و A و همچنین فیبر است. علاوه بر این، محتوای بالای سولفورافان در کلم بروکلی، ترکیبی است که توانایی مبارزه با سرطان را دارد و مصرف آن برای مردان بسیار مهم است، زیرا تحقیقات نشان داده است که مردان بیشتر از زنان بر اثر سرطان می‌میرند.

2) ماهی

ماهی روغنی فواید زیادی برای سلامتی دارد و سالمون یکی از سالم ترین آنهاست. این ماهی برای سلامت قلب مفید است، التهاب را کاهش می دهد، فشار خون را کاهش می دهد و عوامل بیماری زا را کاهش می دهد زیرا حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است. حفظ سلامت قلب برای مردان در هر سنی مهم است، به ویژه از آنجایی که مردان به طور کلی در معرض خطر بیماری قلبی هستند. علاوه بر این، اسیدهای چرب امگا 3 موجود در ماهی قزل آلا می تواند به افزایش سطح کلسترول خوب کمک کند، که از نظر ژنتیکی در اکثر مردان پایین است. یکی دیگر از مزایای سلامتی مصرف ماهی سالمون، بهبود عملکرد جنسی در مردان است. این ماهی سرشار از ویتامین B12 است و طبق اولین مجله بین المللی آندرولوژی، کمبود ویتامین B12 با اختلال نعوظ مرتبط است.

3) قارچ

قارچ ها سرشار از مواد مفیدی مانند ویتامین D، سلنیوم و آنتی اکسیدان ها هستند که برای حفظ سلامتی ضروری هستند. آنتی اکسیدان های موجود در قارچ به مبارزه با رادیکال های آزاد مضر و کاهش خطر بیماری های مزمن کمک می کند. سلنیوم در بهبود سیستم ایمنی و عملکرد تیروئید نقش دارد. اگرچه بیماری تیروئید در زنان شایع تر است، اما مردان نیز ممکن است در عملکرد تیروئید دچار مشکل شوند.

4) گوجه فرنگی

گوجه فرنگی غذایی سرشار از آنتی اکسیدان است. لیکوپن، یکی از آنتی اکسیدان های موجود در گوجه فرنگی، با محافظت در برابر بیماری های مزمن مانند سرطان پروستات و بیماری های قلبی عروقی، از سلامت مردان حمایت می کند. گنجاندن مواد مغذی مانند لیکوپن در رژیم غذایی نقش ویژه ای در مبارزه با سرطان پروستات دارد.

6 غذایی که مردان باید هر روز بخورند

5) ماست

مصرف ماست می‌تواند تاثیر مثبتی در حفظ انرژی و سیری هر روز شما داشته باشد. بر اساس مطالعه‌ای که در مجله تغذیه بریتانیا منتشر شده است، مردانی که به طور منظم لبنیات تخمیر شده (مانند ماست و پنیر) مصرف می‌کنند، کمتر در معرض ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب هستند.

سرطانی که مردان را بیشتر از زنان مبتلا می کند/ این علامت را خیلی جدی بگیرید

6) آجیل

مصرف آجیل با تمرکز بر سلامت قلب ممکن است به محافظت از قلب مردان و کاهش عوارض پیری کمک کند. آجیل سرشار از پروتئین، فیبر و چربی‌های ضروری است که آن‌ها را به یک میان‌وعده بسیار مغذی تبدیل می‌کند. گردو حاوی سطوح بالایی از اسید آلفا لینولنیک (نوعی اسید چرب امگا 3) است که به دلیل اثرات مفید برای سلامت قلب شناخته شده است. پسته سرشار از آنتی اکسیدان است و هر 9 اسید آمینه ضروری را تامین می کند و آن را به یک پروتئین گیاهی کامل تبدیل می کند.

6 غذایی که مردان باید هر روز بخورند

منبع: این را بخور

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا