بعدی- ایلانا مولشتاین، متخصص تغذیه مستقر در لس آنجلس، دریافت که برخی از غذاهای سالم بسیار پر کالری هستند و برای کاهش وزن مناسب نیستند.

به گزارش فاکس نیوز، بین غذای سالم و غذای مناسب برای کاهش وزن تفاوت زیادی وجود دارد. مولشتاین اشاره کرد که می توان غذاهای سالم خورد و همچنان وزن اضافه کرد. این 6 غذا نمونه هایی از غذاهای سالم هستند که به کاهش وزن شما کمک نمی کنند.

1. گرانولا و جو

در حالی که گرانولا یک انتخاب رایج برای میان وعده های سالم مانند ماست و کاسه های اسموتی است، در واقع مانند آب نبات خورده می شود. اکثر مردم گرانولا را یک میان وعده سالم می دانند و اغلب آن را با کره بادام زمینی، شربت افرا، عسل، چیپس شکلات و نارگیل به عنوان یک میان وعده سالم مصرف می کنند. اما گرانولا پخته و غلیظ است. یک فنجان گرانولا می تواند 600 کالری داشته باشد. بنابراین، گرانولا گزینه خوبی برای یک وعده غذایی سالم و کم کالری نیست.

به گفته مولشتاین، غذاهای مبتنی بر جو مانند بلغور جو دوسر و جو دوسر ممکن است گزینه خوبی برای ورزشکاران باشند، اما به کاهش وزن کمکی نمی کنند. بدن نمی تواند گرانولا را به سرعت بسوزاند، اما برای وعده های غذایی شبانه مناسب است. کربوهیدرات های موجود در گرانولا بدن را برای مدت طولانی تری سیر نگه می دارد. مولشتاین به ورزشکاران توصیه می کند جو، گردو و گرانولا را با ماست یا پودر پروتئین مصرف کنند.

2. خمیر فندق

این متخصص تغذیه فاش کرد که کره های آجیل مانند کره بادام زمینی یا کره فندق منبع پروتئین نیستند، اما آجیل حاوی پروتئین هستند. مولشتاین فاش کرد که می توان از کره برای افزودن طعم یا چربی سالم به دستور العمل هایی مانند سس سالاد یا اسموتی استفاده کرد. ساندویچ کره بادام زمینی کالری و کربوهیدرات بالایی دارد و پروتئین بسیار کمی دارد.

3. دانه چیا

میان وعده‌های حاوی دانه‌ها مانند دانه‌های چیا به‌عنوان یک گزینه صبحانه سالم محبوبیت زیادی پیدا می‌کنند. با این حال، صبحانه های حاوی دانه های چیا اغلب با شیرین کننده های پر کالری مانند عسل، شربت، شربت افرا یا شیر نارگیل مصرف می شود. دانه چیا سرشار از چربی های سالم، فیبر و امگا 3 است که به هضم غذا کمک می کند، اما پروتئین کمی دارد. در نتیجه، دانه چیا بهترین انتخاب برای افرادی نیست که سعی در کاهش وزن دارند.

4. آووکادو

اگرچه آووکادو به عنوان یک منبع عالی از چربی های سالم شناخته شده است. خوردن آووکادو زیاد به کاهش وزن کمک نمی کند. بیشتر زنان تنها به حدود یک آووکادو در روز به چربی نیاز دارند. مولشتاین می‌گوید: «وقتی یک سالاد با نصف آووکادو، سس و آجیل می‌خورید، برای یک روز مقدار زیادی چربی دارد. من معمولا یک چهارم تا یک سوم آووکادو را در روز توصیه می کنم.

5. نان مخمر

در طول قرنطینه شیوع کووید، بسیاری از مردم به پخت نان خمیر ترش روی آوردند که محبوبیت آن را افزایش داد. اگرچه خمیر ترش به دلیل تخمیر فوایدی برای سلامتی دارد، اما کالری بالایی دارد. این نان ها اغلب به عنوان یک گزینه سالم استفاده می شوند اما باعث افزایش وزن می شوند.

6. پستو

پستو می تواند یک سس خوشمزه برای سالاد، سبزیجات و سایر غذاها باشد، اما معمولاً با روغن زیتون فراوان و پنیر پارمزان درست می شود. این ادویه کالری زیادی دارد. Molstein پیشنهاد می کند که دستور پستو را با آب لیمو، ماست یونانی یا مخمر مغذی به جای پنیر و آجیل رقیق کنید. افزودن ریحان بیشتر می تواند پستو را غلیظ کند. برای استفاده از این ادویه خوشمزه بهتر است سراغ دستورهای غذایی بروید.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما