دانستنی ها

این 5 تمرین ساده حافظه شما را تقویت می کند

خاطرات ما بخشی جدایی ناپذیر از شخصیت ما هستند، اما با افزایش سن، حافظه ما ضعیف تر می شود.

به گزارش بازتاب آنلاین، این کاهش برای بسیاری از افراد مسن آنقدر شدید می شود که دیگر نمی توانند مستقل زندگی کنند. این مشکل یکی این یکی از بزرگترین ترس هایی است که بزرگسالان با افزایش سن دارند.

خبر خوب این است که دانشمندان چیزهای زیادی در مورد ظرفیت باورنکردنی مغز ما برای تغییر و رشد ارتباطات عصبی جدید آموخته اند. این مفهوم نوروپلاستیسیتی نامیده می شود که به معنای انعطاف پذیری مغز است. برای بهره مندی از انعطاف پذیری مغز، باید مدام آن را ورزش دهید و از بدن خود به خوبی مراقبت کنید. این 5 نکته از جدیدترین و کم صحبت‌ترین راه‌هایی برای بهبود حافظه هستند.

1- از تمام حواس خود استفاده کنید

فقط به یک حس برای کمک به حفظ اطلاعات تکیه نکنید. در عوض، آن را با حواس دیگر مانند رنگ ها، طعم ها و بوها مرتبط کنید تا در حافظه شما حک شود.

۲- بلافاصله سراغ گوگل نروید

تکنولوژی مدرن جایگاه و اهمیت خود را دارد اما متاسفانه ما را از نظر ذهنی تنبل کرده است. قبل از استفاده از گوگل برای هر کاری سعی کنید اطلاعات ذهنی خود را بازیابی کنید. این فرآیند به تقویت مسیرهای عصبی در مغز شما کمک می کند.

3- از نمایشگرها قبل از خواب اجتناب کنید

نور آبی ساطع شده از صفحه نمایش تلفن همراه، تلویزیون و رایانه مانع از تولید ملاتونین می شود. ملاتونین هورمونی است که چرخه خواب و بیداری را کنترل می کند. چرخه خواب با تنظیم ضعیف واقعاً بر کیفیت خواب تأثیر می گذارد.

بدون خواب و استراحت کافی، نورون های مغز ما بیش از حد کار می کنند. آنها دیگر نمی توانند اطلاعات را هماهنگ کنند و دسترسی به خاطرات را دشوار می کند. دستگاه های خود را حدود یک ساعت قبل از خواب خاموش کنید و اجازه دهید مغزتان استراحت کند.

4_ تعامل اجتماعی

انسان ها موجوداتی اجتماعی هستند. تحقیقات نشان می دهد که یک سیستم حمایتی قوی برای سلامت عاطفی و مغز ما حیاتی است. مطالعه ای که در سال 2007 انجام شد نشان داد افرادی که زندگی اجتماعی بسیار فعالی دارند کمترین از دست دادن حافظه را داشتند. فقط 10 دقیقه صحبت کردن با شخص دیگری باعث بهبود حافظه می شود.

5_ از طبیعت لذت ببرید

رفتن به طبیعت برای سلامت روحی و جسمی ما بسیار مهم است. لذت بردن از طبیعت را حتی می توان نوعی مراقبه در نظر گرفت. مطالعه ای در سال 2008 نشان داد که پیاده روی در پارک حافظه را بیشتر از پیاده روی در شهر بهبود می بخشد.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا