اخبار روز

این 10 گروه گوجه سبز نمی خورند!

در زیر 10 گروه از افرادی را معرفی می کنیم که مصرف گوجه سبز برای آنها توصیه نمی شود و یا باید با احتیاط بیشتری مصرف شوند.

1- افراد مبتلا به فشار خون بالا

به گزارش اکالا، بیشتر مردم گوجه سبز را با نمک می خورند. نمک فشار خون را افزایش می دهد و برای افراد مبتلا به این بیماری خطرناک است.

2- افراد مبتلا به رفلاکس و زخم معده

افرادی که مشکلات معده دارند، به ویژه کسانی که از رفلاکس معده یا زخم معده رنج می برند، در مصرف گوجه سبز احتیاط کنند. گوجه سبز میوه ای ترش و اسیدی است و این اسیدیته می تواند باعث سوزش سر دل و تشدید علائم رفلاکس در افراد مبتلا به این بیماری شود.

اسید سیتریک و اسید مالیک موجود در گوجه سبز نیز می تواند برای افراد مبتلا به زخم معده مشکل ساز باشد و علائم زخم معده را بدتر کند.

3- افراد مبتلا به نفخ شکم

اسید سیتریک موجود در گوجه سبز باعث افزایش تولید گاز در دستگاه گوارش می شود که باعث نفخ و ناراحتی در انسان می شود. بنابراین اگر از نفخ رنج می برید توصیه می شود در مصرف گوجه سبز احتیاط کنید و یا به طور کلی آن را از برنامه غذایی خود حذف کنید.

4- افرادی که دندان های حساس دارند

مینای دندان سطحی ترین قسمت دندان است که در اثر تماس با مواد اسیدی فرسوده می شود. گوجه سبز به دلیل اسیدی بودن مینای دندان را از بین می برد و منجر به فرسایش و پوسیدگی دندان می شود.

5- افراد مبتلا به سنگ کلیه

گوجه سبز حاوی مقادیر قابل توجهی اسید اگزالیک است. این اسید می تواند باعث تشکیل سنگ در کلیه و مجاری ادراری شود. به همین دلیل به افرادی که سابقه سنگ کلیه یا مثانه دارند توصیه می شود در مصرف گوجه سبز احتیاط کنند و در مصرف آن زیاده روی نکنند.

6- کودکان زیر سه سال

به دلیل حساسیت زا بودن گوجه سبز برای کودکان زیر 3 سال مناسب نیست. این میوه به دلیل اسیدی بودن و ترکیبات خاصی که دارد در برخی از کودکان ایجاد حساسیت می کند.

7- افراد بلغمی

گوجه سبز خاصیت بسیار سردی دارد و مصرف زیاد آن برای افراد بلغمی و خونسرد مضر است. طبع سرد گوجه سبز می تواند سرما را در بدن این افراد تشدید کند و علائمی مانند ناراحتی، دل درد، بی حالی و ضعف بدن را ایجاد کند.

8- زنان باردار

مصرف متعادل گوجه سبز در دوران بارداری نه تنها بی خطر است بلکه فواید زیادی برای مادر و جنین دارد. اما مصرف زیاد گوجه سبز می تواند به سلامت جنین آسیب برساند.

مادران بارداری که قبلاً دچار سنگ کلیه یا مثانه شده اند نیز باید از مصرف این میوه خودداری کنند. علاوه بر این، گوجه سبز می تواند باعث سوزش سر دل، ناراحتی و نفخ در زنان باردار شود.

9- افرادی که اسهال دارند

افراد مبتلا به اسهال باید از خوردن گوجه سبز پرهیز کنند. این میوه به دلیل طبع سرد و خاصیت ملین آن می تواند اسهال را تشدید کند و باعث دفع بیشتر آب از بدن شود.

10- افراد مبتلا به آلرژی

افراد مبتلا به آلرژی ممکن است پس از خوردن گوجه سبز علائم ناخوشایندی را تجربه کنند. این علائم ممکن است شامل اگزما، حساسیت پوستی، خارش و ترک خوردن پوست باشد. سوزش، خارش در دهان و زبان و آفت دهان از دیگر علائم شایع آلرژی به گوجه سبز هستند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا