سرگرمی

این 10 حیوان بیشترین خطر انقراض در جهان را دارند+ اینفوگرافیک

بازتاب آنلاین، تنها در دهه گذشته بیش از 460 گونه منقرض شده اند. گسترش فعالیت های انسانی تا حد زیادی مقصر این از بین رفتن سریع تنوع زیستی است. اینفوگرافیک زیر تعداد حیوانات در حال انقراض یافت شده در طبیعت را بر اساس برآوردهای صندوق جهانی حیات وحش بریتانیا نشان می دهد.

توجه: این رتبه بندی گونه های در حال انقراض شامل گونه هایی نمی شود که از نظر عملکردی منقرض شده اند، در دهه ها دیده نشده اند یا جمعیت آنها دیگر زنده نیست.

رتبه بندی حیوانات در حال انقراض

این 10 حیوان بیشترین خطر انقراض در جهان را دارند+ اینفوگرافیک

تنها حدود 75 کرگدن جوان در حیات وحش باقی مانده است. زمانی که بین لبه شرقی شبه قاره هند و اندونزی یافت شد، تعداد این گونه به دلیل شکار و تجاوز به سکونتگاه‌های انسانی به طور پیوسته کاهش یافت. اکنون آنها را فقط در پارک ملی Ujung Kulon در جاوه اندونزی می توان یافت.

این 10 حیوان بیشترین خطر انقراض در جهان را دارند+ اینفوگرافیک

توجه: آخرین برآورد مربوط به سال 2013 است.

در واقع، جنگل های بارانی اندونزی که 17 درصد از کل پرندگان، 12 درصد پستانداران جهان و 10 درصد گیاهان را در خود جای داده است، با افزایش جمعیت این کشور به طور پیوسته کاهش یافته است.

در نتیجه، این کشور قبلاً شاهد انقراض بسیاری از گونه ها بوده است و در حال حاضر چهار حیوان در فهرست 10 گونه در معرض خطر انقراض دارد.

به غیر از کرگدن جاوه، ببر سوندا و اورانگوتان تاپانولی و سوماترا در این فهرست قرار دارند.

ببر جزیره سوندا کوچکترین ببر در بین تمام گونه های ببر است. همتایان جاوه ای و بالی آن به دلیل شکار و از دست دادن زیستگاه به سمت انقراض سوق داده شده اند.

اورانگوتان های تاپانولی و سوماترایی دو گونه از سه گونه میمون های بزرگ هستند که در آسیا یافت می شوند.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا