شادی و دوری از لحظات غمگین و افکار ناخوشایند یکی این یکی از مهمترین آرزوهای انسان است که به ندرت برآورده می شود. همه خواهان آرامش و خوشبختی در زندگی خود هستند. همه ما برای شاد ماندن چیزهای مختلفی را امتحان می کنیم:

یوگا، درمان، مسافرت، ورزش، مطالعه، خرید، سفالگری و گذراندن وقت با عزیزان. بسیاری از ما خانه هایی داریم که ما را خوشحال می کند و به ما احساس تعلق می دهد. در اوقات فراغت خود فیلم یا سریالی می بینیم و از تماشای کمدی های مورد علاقه خود لذت می بریم.

به گزارش همشهری آنلاین، صحبت با دوستان یا عزیزانتان و لذت بردن از غذای مورد علاقه تان یکی دیگر از بخش های مهم زندگی است که به شما احساس خوبی می دهد. همه این چیزهای کوچک شما را خوشحال می کنند، اما هیچ چیز با لذتی که غذا برای شما به ارمغان می آورد قابل مقایسه نیست.

وقتی از سر کار به خانه می آیید و بوی غذاهای لذیذ را در آشپزخانه استشمام می کنید، حال و هوای شما تغییر می کند و هوس غذاهای خوشمزه می کنید. در این مقاله به 7 ماده غذایی که شما را خوشحال می کند اشاره می کنیم.

ماهی: خوردن ماهی می تواند سلامت روان را بهبود بخشد و شما را شادتر کند زیرا حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است. این ماده مغذی مفید به تنظیم خلق و خوی شما کمک می کند و ذهن شما را تیزتر و هوشیارتر می کند، همچنین ویتامین D که به تنظیم خلق و خوی شما کمک می کند و مواد مغذی ضروری را برای خلق و خوی شما فراهم می کند.

خوردن ماهی دو تا سه بار در هفته می تواند سلامت شناختی و روانی شما را بهبود بخشد. طبق مطالعه ای که در سال 2012 توسط دانشکده بهداشت عمومی هاروارد منتشر شد، خوردن ماهی می تواند افسردگی را تا 30 درصد کاهش دهد.

شکلات تلخ: این غذای شیرین و خوشمزه به بهبود روحیه شما کمک می کند. شکلات تلخ حاوی فلاونوئیدهایی است که باعث بهبود خلق و خو و کاهش استرس می شود. شکلات تلخ سرشار از تئوبرومین است که دوپامین را آزاد می کند و باعث آرامش می شود. طبق مطالعه ای که در سال 2010 در دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس منتشر شد، خوردن شکلات تلخ سطح استرس را کاهش می دهد.

قهوه: بر اساس نتایج یک مطالعه منتشر شده در سال 2018، اگر کسی شما را به خاطر نوشیدن قهوه قضاوت می کند، می توانید آن را با گفتن اینکه قهوه می تواند افسردگی را تسکین دهد، توجیه کنید. قهوه مسئول بهبود خلق و خو و ترشح دوپامین است که به کاهش افسردگی، اضطراب و استرس کمک می کند.

مرغ: این ماده غذایی باعث افزایش خلق و خو و کاهش افسردگی می شود. طبق مطالعه ای که در سال 2012 در دانشکده بهداشت عمومی هاروارد منتشر شد، خوردن مرغ می تواند به کاهش استرس کمک کند. مرغ همچنین سلامت شناختی و کیفیت خواب را بهبود می بخشد

سیب زمینی شیرین: این غذای خوشمزه برای بالا بردن روحیه شما عالی است. سیب زمینی شیرین سرشار از مواد مغذی و کربوهیدرات های سالم است. طبق مطالعه ای که در سال 2012 در مجله اختلالات عاطفی منتشر شد، سیب زمینی شیرین می تواند به بهبود خلق و خو کمک کند. این غذا می تواند به بهبود کیفیت خواب، کاهش استرس و بهبود خلق و خوی شما کمک کند.

آووکادو: این میوه برای سلامتی شما مفید است. آووکادو حاوی فیبر، آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی است که به کنترل وزن و سلامت روده کمک می کند. آووکادو همچنین می تواند به بهبود خلق و خوی شما کمک کند. طبق یک مطالعه در سال 2014 که در دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس منتشر شد، آووکادو ممکن است علائم افسردگی را تسکین دهد.

گیلاس: این میوه به بهبود خلق و خو و کاهش استرس کمک می کند. بر اساس مطالعه ای که در سال 2012 در دانشگاه میشیگان منتشر شد، گیلاس ممکن است علائم افسردگی را کاهش دهد. این میوه حاوی ملاتونین است که به تنظیم خلق و خو و چرخه خواب کمک می کند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما