محقق طب سنتی چهارمحال و بختیاری گفت: داروی گیاهی رازیانه سرشار از کلسیم، منیزیم، فسفر و ویتامین K است و به دلیل داشتن ویتامین C، استخوان ها را قوی می کند و از وضعیت آنتی اکسیدانی برخوردار است. برای کلاژن سازی بسیار مفید است، از پیری پوست جلوگیری می کند و به شاداب ماندن پوست زنان کمک می کند.

سید ابوالفتح شیرمردی گفت: گیاه دارویی رازیانه یا انیسون گیاهی زمستانه است که از خانواده سبزی هایی مانند کرفس و ازگیل، مزاج گرم و خشک و ضد بلغم است.

پژوهشگر طب سنتی چهارمحال و بختیاری افزود: این داروی گیاهی به دلیل خواص فوق العاده ای که برای بانوان دارد در سراسر دنیا مورد توجه قرار گرفته است.

شیرمردی با اشاره به اینکه رازیانه خواص شگفت انگیزی برای همه افراد دارد، گفت: این گیاه دارویی برای سلامت قلب و عروق مفید است، عملکرد مغز را بهبود می بخشد، دردهای گوارشی را تسکین می دهد، چشم را تقویت می کند به ویژه در خانم ها، تسکین دهنده دردهای قاعدگی، بسته کننده ناراحتی های تنفسی و دارای خاصیت نشاط آور است. تاثیر بر زنان . . در پیشگیری از سرطان، کاهش چاقی و به ویژه لاغری ناحیه پهلوی شکم موثر است.

محقق طب سنتی چهارمحال و بختیاری گفت: داروی گیاهی رازیانه سرشار از کلسیم، منیزیم، فسفر و ویتامین K است که باعث تقویت استخوان ها می شود و به دلیل داشتن ویتامین C از وضعیت آنتی اکسیدانی برخوردار است. برای کلاژن سازی بسیار مفید است، از پیری پوست جلوگیری می کند و به شاداب ماندن پوست زنان کمک می کند.

شیرمردی با اشاره به اینکه داروی گیاهی رازیانه به دلیل داشتن روغنی به نام آنتیول خاصیت ضد سرطانی دارد، افزود: این گیاه باعث مرگ سلول های سرطانی نیز می شود.

وی ادامه داد: رازیانه به دلیل داشتن فیبر زیاد برای بیوستیم بسیار موثر است و حرکات روده را تحریک می کند، از طرفی اسید معده و صفرا را نیز تنظیم می کند.

شیرمردی گفت: این گیاه دارویی تقویت کننده ایمنی بدن است و برای خوشبوکردن بوی زنان بسیار مفید است و در واقع نوعی آنتی بیوتیک طبیعی است زیرا خاصیت ضد باکتریایی دارد.

پژوهشگر طب سنتی چهارمحال و بختیاری گفت: به طور کلی این داروی گیاهی در درمان پوکی استخوان، نفخ، عفونت مثانه، آسم و تنگی نفس، درمان آرتروز و روماتیسم، ریزش مو و درمان کم خونی موثر است. استفاده از رازیانه توصیه نمی شود.

وی تاکید کرد: گیاه دارویی رازیانه به دلیل دارا بودن مقادیر بالایی از هورمون های زنانه در پیشگیری از یائسگی زودرس و رفع عوارض یائسگی مانند گرگرفتگی بسیار مفید است.

محقق طب سنتی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه رازیانه با توجه به فوایدی که دارد می تواند مضر باشد، افزود: زیاده روی در مصرف آن باعث ایجاد کیست سینه در افراد مستعد به کیست سینه می شود و برای این افراد توصیه می شود همراه با خانواده رازیانه استفاده شود.

وی همچنین بیان کرد: از آنجایی که مصرف زیاد داروی گیاهی رازیانه باعث کاهش پلاکت خون و ایجاد اختلال می شود، مصرف آن باید طبق تجویز پزشک طب سنتی انجام شود.

شیرمردی خاطرنشان کرد: بهتر است خانم های متاهل از رازیانه استفاده کنند زیرا استفاده مجردها از این گیاه باعث فعال شدن هورمون های زنانه می شود. به علاوه مصرف این گیاه برای آقایان باعث تقویت کلیه ها و افزایش متابولیسم بدن می شود.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *