دانستنی ها

این گیاه سردرد شما را درمان می کند

در این تحقیق، بسیاری از گیاهان آپارتمانی پرمصرف و توانایی تصفیه هوای آنها مورد بررسی قرار گرفت. یکی موثرترین نوع اینها بود.

به گزارش ایسنا، اگر از سردردهای منظم رنج می برید، نگهداری یک گیاه آپارتمانی مخصوص در خانه ممکن است به تسکین علائم شما کمک کند. یک مطالعه آژانس فضایی بر روی گیاهان آپارتمانی و آلودگی هوا نشان داد که درختچه های معمولی یک راه طبیعی برای مبارزه با این بیماری هستند و فواید دیگری برای سلامتی ارائه می دهند.

محققان چندین گیاه آپارتمانی پرکاربرد و توانایی‌های آنها در تصفیه هوا را بررسی کردند، از جمله اینکه چقدر می‌توانند آلاینده‌های اصلی مرتبط با انواع مشکلات سلامتی را حذف کنند.

آلاینده های هوا مانند بنزن، فرمالدئید، تری کلرواتیلن، زایلن و آمونیاک با اثرات نامطلوب سلامتی از جمله سردرد، سرگیجه، سوزش چشم و غیره مرتبط هستند.

ناسا کشف کرد که زنبق صلح در از بین بردن هر پنج مورد از این آلاینده ها و مواد شیمیایی از هوا مؤثر است و نام آن را نیلوفر صلح گذاشتند. یکی کاهش سردرد ناشی از آنها به یکی از مدعیان اصلی تبدیل می شود.

تری کلرواتیلن که در جوهرهای چاپ، رنگ ها، لاک ها، چسب ها و پاک کننده های رنگ یافت می شود. یکی یک ماده مضر است. ماده سمی دیگر، فرمالدئید، در کیسه های کاغذی، کاغذ راه راه، دستمال کاغذی، دستمال، تخته سه لا و پارچه های مصنوعی یافت می شود.

بنزن یک ماده شیمیایی مضر است که در دود تنباکو، اگزوز وسایل نقلیه، چسب، رنگ و پولیش مبلمان یافت می شود و همچنین برای ساخت مواد شوینده، رنگ، پلاستیک و رزین استفاده می شود.

زایلن در چاپ، لاستیک، چرم، رنگ، دود تنباکو و اگزوز وسایل نقلیه یافت می شود. آمونیاک، یکی سایر مواد سمی در محصولات پاک کننده خانگی، جلا دهنده های کف، نمک های معطر و کودها یافت می شود.

قرار گرفتن کوتاه مدت در معرض این سموم می تواند علائم مختلفی ایجاد کند.

بنزن ممکن است باعث تحریک چشم، خواب آلودگی، سرگیجه، افزایش ضربان قلب، سردرد و گیجی شود. زایلن ممکن است باعث تحریک دهان و گلو، سرگیجه، سردرد، گیجی، مشکلات قلبی، آسیب کبد و کلیه شود. آمونیاک می تواند باعث سوزش چشم، سرفه و درد شود. گلو.

انجمن سلطنتی باغبانی بیان می کند که از دیگر فواید نیلوفرهای صلح می توان به کاهش فشار خون اشاره کرد، در حالی که نتایج تحقیقات نشان داده است که آنها خستگی و سردرد را 20 تا 25 درصد کاهش می دهند.

گل داودی یکی یکی از بهترین گیاهان برای تصفیه هوای خانه است. این به بهبود هوای خانه کمک می کند و از چیزهای بد دور نگه می دارد.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا