دانستنی ها

این گروه فقط سیاه و سفید می بیند

پدیده کوررنگی ممکن است مادرزادی باشد. به حدی که این افراد فقط می توانند رنگ های سیاه و سفید را ببینند.

به گزارش ایسنا، پروفسور عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه کوررنگی درمان قطعی ندارد، گفت: کوررنگی درمان قطعی ندارد. در حال حاضر درمان خاصی برای کوررنگی وجود ندارد.

دکتر. هرمز شمس در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه کوررنگی ممکن است مادرزادی باشد، گفت: کوررنگی ممکن است مادرزادی باشد. به حدی که این افراد فقط می توانند رنگ های سیاه و سفید را ببینند. سلول هایی در مغز که طول موج نور را تشخیص می دهند و باعث درک رنگ ها می شوند در مغز افراد کور رنگی تولید نمی شوند.

وی ادامه داد: علاوه بر این عوارض برخی بیماری ها یا مصرف مواد سمی و الکل می تواند منجر به از بین رفتن سلول های تشخیص دهنده طول موج نور شود و در نتیجه مغز نمی تواند طول موج هایی که باعث دیده شدن رنگ ها می شود را درک کند. . علاوه بر این، افرادی که الکل مصرف می کنند ممکن است نتوانند رنگ های سبز و قرمز را تشخیص دهند.

این استاد دانشگاه درباره تاثیر سن در تشخیص رنگ ها نیز بیان کرد: با بالا رفتن سن و افزایش سن چشم، توانایی تشخیص رنگ ها نسبت به افراد جوان کاهش می یابد.

شمس نحوه تشخیص و درمان کوررنگی را به شرح زیر توضیح داد: برخی افراد نمی توانند رنگ ها را تشخیص دهند. در واقع همه چیز را سیاه و سفید می بینند. همچنین افرادی هستند که فقط می توانند برخی از رنگ ها را تشخیص دهند. برخی از حیوانات نیز نمی توانند رنگ ها را تشخیص دهند. به عنوان مثال، همانطور که یک گربه نمی تواند رنگ سبز را تشخیص دهد، مغز این حیوان نیز نمی تواند این رنگ را تشخیص دهد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه کوررنگی مادرزادی درمان ندارد، گفت: اگر کوررنگی به دلیل مصرف الکل و مواد شیمیایی رخ دهد، عدم مصرف این گونه نوشیدنی ها می تواند این بیماری را درمان کند، اما در حال حاضر درمان خاصی وجود دارد و چنین نیست. چیزی مثل کوررنگی

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا