اخبار روز سینما

این ویتامین ها به پیشرفت سرطان کمک می کنند!

یافته های یک مطالعه جدید نشان داده است که آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C و E مکانیسمی را فعال می کنند که باعث تحریک رشد رگ های خونی جدید در تومورهای سرطانی شده و به رشد و گسترش آنها کمک می کند. محققان می گویند؛ یافته‌های آنها خطر بالقوه مصرف مکمل‌های آنتی‌اکسیدان را در مواقعی که نیازی به آن‌ها نیست، برجسته می‌کند.

برای رشد و متاستاز، تومورهای سرطانی به یک منبع دائمی خون غنی از اکسیژن و مواد مغذی نیاز دارند و این نیاز به فرآیندی به نام رگزایی دارد که شامل تشکیل رگ‌های خونی جدید از رگ‌های موجود است. وقتی بافت‌ها از اکسیژن محروم می‌شوند، سلول‌های سرطانی در ناحیه آسیب‌دیده سیگنال‌های شیمیایی را به سلول‌های اندوتلیال می‌فرستند که رگ‌های خونی را برای تشکیل عروق جدید می‌فرستند.

این ویتامین ها به پیشرفت سرطان کمک می کنند!

اخیراً، یک مطالعه جدید توسط محققان مؤسسه کارولینسکا در سوئد، مکانیسم‌های رگ‌زایی را بررسی کرد و دریافت که آنتی‌اکسیدان‌ها نقش غیرمنتظره‌ای در رشد و گسترش تومورها دارند.

مارتین برگو، محقق ارشد این مطالعه گفت: «ما دریافتیم که آنتی اکسیدان‌ها مکانیسمی را فعال می‌کنند که باعث می‌شود تومورهای سرطانی رگ‌های خونی جدید تشکیل دهند، که شگفت‌آور است زیرا قبلاً تصور می‌شد آنتی‌اکسیدان‌ها اثر محافظتی دارند.» رگ های خونی جدید تومورها را تغذیه می کنند و می توانند به رشد و گسترش آنها کمک کنند.


بیشتر بخوانید: چه چیزی باعث زگیل تناسلی می شود؟


این ویتامین ها به پیشرفت سرطان کمک می کنند!

آنتی اکسیدان ها به طور معمول رادیکال های آزاد اکسیژن را از سلول های بدن حذف می کنند و از آسیب ناشی از استرس اکسیداتیو جلوگیری یا کاهش می دهند. استرس اکسیداتیو به دی NA به سرطان های مختلف از جمله سینه، ریه، کبد، روده بزرگ، پروستات، تخمدان و مغز آسیب می زند و آن را تنظیم می کند.

Bergo گفت: “نیازی به ترس از آنتی اکسیدان ها در غذاهای معمولی وجود ندارد، اما اکثر مردم به مقادیر اضافی از آنها نیاز ندارند.” در واقع، این مکمل ها می توانند برای بیماران سرطانی و افرادی که در معرض خطر ابتلا به سرطان هستند مضر باشند.

محققان قبلاً کشف کرده بودند که آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C و E با تثبیت پروتئینی به نام BACH1 رشد و گسترش سرطان ریه را تسریع می کنند. این پروتئین زمانی فعال می‌شود که سطح رادیکال‌های آزاد اکسیژن در بدن کاهش می‌یابد، که می‌تواند زمانی رخ دهد که آنتی‌اکسیدان‌های اضافی به رژیم غذایی وارد شوند.

این ویتامین ها به پیشرفت سرطان کمک می کنند!

در مطالعه حاضر، محققان دریافتند که تومورهایی که در آنها BACH1 توسط آنتی اکسیدان ها یا با بیان بیش از حد ژن BACH1 فعال می شود، رگ های خونی جدید بیشتری تولید کرده و به مهارکننده های رگ زایی حساس تر هستند. به گزارش سیناپرس، داروهای مهارکننده رگ زایی برای درمان سرطان استفاده می شوند، اما اثرات متفاوتی دارند و می توانند عوارض منفی ایجاد کنند.

محققان همچنین دریافتند که BACH1 می‌تواند از طریق مکانیزمی که نیازی به هیپوکسی ندارد، رگ‌زایی را القا کند. این بدان معنی است که تومورها می توانند رگ های خونی جدید را در حضور سطوح طبیعی اکسیژن تشکیل دهند. محققان همچنین دریافتند که BACH1 به طور مشابه توسط فاکتور ۱-آلفا (HIF-1-alpha) القاء کننده هیپوکسی پروتئین تنظیم می شود، که بیان آن در رشد و متاستاز تومور ناشی از رگ زایی نقش دارد و نشان می دهد که دو پروتئین با هم کار می کنند.

این ویتامین ها به پیشرفت سرطان کمک می کنند!

شرح کامل این مطالعه در مجله The Journal of Clinical Investigation منتشر شده است.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا