دانستنی ها

این ورزش ملایم برای خواب معجزه می کند

پیلاتس یک ورزش ملایم است که از طریق یک سری حرکات تکراری مغز را تقویت می کند. مانند یوگا، پیلاتس بر انعطاف پذیری تاکید دارد و در عین حال ارتباط ذهن و بدن را بهبود می بخشد. تحقیقات نشان می دهد که پیلاتس می تواند کیفیت خواب شما را بهبود بخشد.

بر اساس اطلاعات موجود در اینترنت به نقل از هلث دایجست، پیلاتس ذهن شما را از استرس روز دور می کند و شما را به حرکت بدن هدایت می کند. هنگامی که هر روز پیلاتس انجام می دهید، به لطف تکنیک های تنفسی، اکسیژن دریافتی و جریان خون خود را نیز بهبود می بخشید. این تمرینات را می توان برای افراد در هر سنی و سطوح تناسب اندام تطبیق داد.

مطالعه ای که در مجله Gerontology of Older Women منتشر شد نشان داد که 60 دقیقه پیلاتس به مدت چهار ماه می تواند منجر به خواب بهتر شود. زنان مسن‌تر در این مطالعه بیشتر از سایرین به پیلاتس برای کمک به خوابشان متکی بودند. پیلاتس همچنین به آنها کمک کرد که کمتر احساس افسردگی و سلامت کنند.

اگر در پیلاتس تازه کار هستید، می توانید با حرکات اولیه مانند تنفس شروع کنید. شروع به دراز کشیدن به پشت در حالی که زانوهای خود را خم کرده و پاهای خود را صاف روی زمین قرار دهید. دست‌هایتان را کمی زیر سینه‌تان قرار دهید و انگشتانتان را روی هم قرار دهید. همانطور که از طریق بینی نفس می کشید، احساس کنید که قفسه سینه و شکم خود را با باز شدن دست ها باز کنید.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا