به گفته پی ام آپ، زمان دقیق واریز سود سهام اعلام شد. سال گذشته سازمان بورس اعلام کرد که از سال بعد هر 4 ماه یکبار سود سهام پرداخت می شود و مجید عشقی رئیس این سازمان بزرگ نیز این خبر را تایید کرد. اکنون که در سومین ماه سال 1402 هستیم بحث واریز این سود به حساب سهامداران داغ شده و احتمال می رود در تیرماه سال جاری واریز صورت گیرد. مشروح این خبر را در ادامه بخوانید.

اواخر فروردین ماه سال جاری بود که اعلام شد بر اساس مصوبه سازمان بورس، پرداخت کامل سود سهامداران باید حداکثر تا چهار ماه پس از تصمیم مجمع عمومی مبنی بر تقسیم انجام شود.

در واقع هشت ماه از شرکت ها گرفته شد و شرکت ها موظف شدند حداکثر تا چهار ماه بعد به سهامداران سود پرداخت کنند.

بر این اساس مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار زمانی با تاکید بر اینکه تاخیر در پرداخت سود سهام شرکت ها حتی تا یک سال باعث کاهش ارزش آنها می شود که به ضرر سهامداران است، اعلام کرد: تغییرات و پرداخت سود نقدی شامل کلیه سهامداران می شود که شامل پرداخت سود سهام در سهام می شود. بنابراین در فرآیند جدید سود سهام عدالت زودتر از سال های گذشته به حساب مردم واریز می شود.

شرکت ها برای فعالیت ها و تهیه صورت های مالی خود یک دوره زمانی یک ساله با شروع و پایان مشخص به نام سال مالی تعیین می کنند. سال مالی اکثر شرکت های سهامی عام از ابتدای فروردین هر سال تا پایان اسفند همان سال می باشد. اما شرکت هایی هم هستند که سال مالی آنها متفاوت است.

طبق قانون، شرکت های پذیرفته شده در بورس باید حداکثر تا چهار ماه پس از سال مالی، مجمع عمومی عادی سالانه تشکیل دهند و صورت های مالی را تصویب کنند. یعنی اگر سال مالی یک شرکت 8 اسفند باشد، باید در پایان تیرماه مجمع برگزار کند. همچنین طبق قانون جدید، شرکت ها باید حداکثر تا چهار ماه پس از تشکیل مجمع عمومی عادی سالیانه و تصویب صورت های مالی، سود نقدی به سهامداران پرداخت کنند. بنابراین اگر مجمع عمومی یک شرکت در تیرماه برگزار شود، این شرکت موظف است در پایان آبان ماه سود سهامداران را واریز کند.

فرصت برگزاری مجمع و واریز سود برای شرکت های سرمایه چیست؟

بررسی های ایسنا حاکی از آن است که سال مالی 31 شرکت سهامی با درآمد متغیر در ۲۹ اسفند ماه به پایان می رسد، بنابراین این شرکت ها باید در تیرماه مجمع عمومی عادی خود را برگزار کنند و در آبان ماه سود سهامداران و سهامداران را واریز کنند.


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *