اخبار روز

این نوشیدنی محبوب یک ضد آفتاب است!

به گزارش ایسکانیوز، تابستان فصل تابش آفتاب و فعالیت های بیرون از خانه است، اما در حالی که از اشعه های گرم خورشید لذت می بریم، نباید فراموش کنیم که آنها دارای اشعه های مضر UV نیز هستند. امروزه همه در مورد اشعه های UV خطرناک صحبت می کنند که سلامت ما را به خطر می اندازد. بنابراین، دانستن هر راه حل کوچک برای جلوگیری از اثرات اشعه ماوراء بنفش مفید است. به خصوص اگر این محلول در حد یک نوشیدنی خانگی و البته محبوب باشد.

چای سبز خطر اشعه ماوراء بنفش را کاهش می دهد

چای، به ویژه چای سبز، سرشار از آنتی اکسیدان های قوی به نام پلی فنول است. این ترکیبات به دلیل توانایی خود در خنثی کردن رادیکال های آزاد – مولکول های مضری که باعث آسیب سلولی می شوند و می توانند به پیری پوست و بیماری هایی مانند سرطان پوست کمک کنند، شناخته شده اند. با نوشیدن منظم چای می توانیم از پوست خود در برابر اثرات مضر اشعه ماوراء بنفش محافظت کنیم.

علاوه بر این، نتایج مطالعات منتشر شده در مجله آکادمی پوست آمریکا نشان داده است که نوشیدن چای سبز ممکن است به محافظت از پوست در برابر آفتاب سوختگی و سایر اشکال آسیب پوستی ناشی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید کمک کند. این به این دلیل است که پلی فنول های موجود در چای سبز دارای خواص ضد التهابی و ضد سرطانی هستند. بنابراین توصیه می شود در این روزهای گرم تابستان از نوشیدن چای سبز غافل نشوید.

البته اگر پزشک شما را از مصرف چای سبز منع کرد، می توانید دمنوش های گیاهی دیگری که حاوی پلی فنول هستند و مصرف آنها نامحدود است نیز بنوشید.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا