اخبار روز

این میوه سرشار از آنتی اکسیدان، فیبر و ویتامین C است

انبه سرشار از آنتی اکسیدان، فیبر و ویتامین C است و نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی، بهبود هضم و محافظت از بدن در برابر بیماری ها دارد. با این حال، انبه نه تنها به دلیل فواید سلامتی خود شناخته شده است. این میوه با تنوع بسیار زیادی که هر کدام طعم و بافت منحصر به فرد خود را دارند، غذاها و دسرهای مختلف را در فرهنگ های مختلف در سراسر جهان غنی می کند.

در این مقاله نگاهی عمیق‌تر به انبه و تأثیر آن بر سلامت و پخت و پز می‌اندازیم تا دریابیم چرا این میوه تابستانی منحصربه‌فرد در سراسر جهان محبوب است.

انبه: سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است

به گزارش فارس، انبه منبع عالی ویتامین C محسوب می شود، بنابراین 100 گرم انبه می تواند 46 درصد از نیاز روزانه به این ویتامین را تامین کند. علاوه بر این، این میوه سرشار از ویتامین های A و E، اسیدهای آمینه، فلاونوئیدها، بتاکاروتن و نیاسین است که همگی به تقویت سیستم ایمنی و مبارزه با خستگی کمک می کنند.

انبه و پیشگیری از سرطان

انبه حاوی پلی فنول ها است که آنتی اکسیدان های قوی هستند و می توانند از بدن در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت کنند. تحقیقات نشان داده است که خوردن انبه می تواند رشد سلول های سرطانی به ویژه سرطان پروستات، روده بزرگ و کبد را کاهش دهد.

با انبه از سلامت قلب محافظت کنید

فیبرهای گوارشی مانند پکتین موجود در انبه به کاهش کلسترول بد LDL در خون کمک می کند و پتاسیم موجود در آن به تنظیم فشار خون و ریتم قلب کمک می کند. این عوامل با هم به حفظ سلامت قلب و عروق کمک می کنند.

بهبود هضم و تسکین سوزش سر دل با انبه

آنزیم های گوارشی موجود در انبه به تجزیه پروتئین ها و بهبود هضم کمک می کنند. علاوه بر این، فیبر بالای انبه به طور موثری از یبوست جلوگیری می کند و به بهبود عملکرد کلی سیستم گوارش کمک می کند.

با خوردن انبه حافظه خود را تقویت کنید

انبه حاوی اسید گلوتامیک است که به تقویت حافظه و تقویت عملکرد مغز کمک می کند. ویتامین B6 و آهن موجود در انبه نیز به بهبود تمرکز و عملکرد شناختی کمک می کند.

افزایش وزن سالم با انبه

برای افرادی که می خواهند وزن اضافه کنند، انبه می تواند گزینه خوبی باشد. 100 گرم انبه حدود 75 کیلو کالری انرژی دارد و مصرف آن به همراه شیر غنی از پروتئین می تواند به افزایش وزن و تقویت توده عضلانی کمک کند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا