دانستنی ها

این میوه تابستانی به سلامت قلب کمک می کند

گیلاس درختی است برگریز و بومی مناطق بین دریای خزر و دریای سیاه. این درخت از خانواده گل رز است و ظاهری بسیار شبیه به گیلاس دارد. گیلاس درخت کوچکی است که ارتفاع آن به 3 تا 4 متر می رسد.

به گزارش بهداشت نیوز، برگ های آن سبز و لوزی شکل و گل های آن سفید و معطر است. رنگ میوه های گیلاس از قرمز روشن تا قرمز تیره متفاوت است و شبیه به گیلاس اما از نظر اندازه کوچکتر است. طعم آلبالو ترش و کمی تلخ است.

کنترل قند خون:

برخی تحقیقات نشان می دهد که آب گیلاس ممکن است به تنظیم قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کمک کند.

کاهش التهاب:

خواص ضد التهابی آب گیلاس ممکن است به کاهش التهاب مزمن که یک عامل خطر برای دیابت است کمک کند.

بهبود سلامت قلب:

به دلیل آنتی اکسیدان ها، آب گیلاس ممکن است به محافظت از قلب در برابر بیماری های قلبی عروقی، که در افراد مبتلا به دیابت شایع تر است، کمک کند.

بهبود سلامت قلب:

آب آلو ممکن است به چندین روش به بهبود سلامت قلب کمک کند. آنتی اکسیدان های موجود در آن می تواند به کاهش کلسترول LDL (بد) و افزایش کلسترول HDL (خوب) کمک کند. همچنین ممکن است به کاهش فشار خون و بهبود عملکرد عروق خونی کمک کند.

تقویت سیستم ایمنی:

آب آلبالو خشک سرشار از ویتامین C است که برای تقویت سیستم ایمنی ضروری است. ویتامین C به بدن در مبارزه با عفونت ها کمک می کند و ممکن است به کاهش خطر سرماخوردگی و سایر بیماری ها کمک کند.

خواب آور:

آب گیلاس خشک حاوی مقادیر قابل توجهی ملاتونین است، هورمونی که به تنظیم خواب کمک می کند. نوشیدن آب آلبالو خشک قبل از رفتن به رختخواب می تواند به شما کمک کند سریعتر بخوابید و خواب عمیق تر و آرام تری داشته باشید.

همچنین باید به این نکته اشاره کنیم که گیلاس در بسیاری از نقاط جهان کشت می شود و از میوه آن به صورت تازه و برای تهیه مربا، شربت، ژله، لواش و آب میوه استفاده می شود. چوب گیلاس در برابر سرما مقاوم است و تا دمای 20 درجه سانتیگراد زیر صفر را تحمل می کند. این درخت به خاک حاصلخیز و زهکشی شده نیاز دارد. گیلاس به طور طبیعی گرده افشانی می شود و نیازی به کاشت درخت گرده افشان جداگانه نیست. این درخت به طور متوسط ​​بین 20 تا 30 سال عمر می کند.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا