دانستنی ها

با رعایت این نکات سلامت کودکانتان را در مدرسه تضمین کنید! / 9 تکنیک طلایی برای حفظ سلامت دانش آموزان!

تنها چند روز به آغاز مهرماه و بازگشایی مدارس باقی مانده است. بسیاری از والدین در حال آماده سازی ملزومات ابتدایی برای مدارس هستند. در ادامه قصد داریم به نکاتی بپردازیم که باعث حفظ سلامتی کودکان مدرسه‌ای می‌شود.

مدرسه مکانی است که کودکان در آن یاد می گیرند، رشد شناختی دارند و مهارت های اجتماعی را توسعه می دهند. کودکان همچنین زمان زیادی را در کلاس های درس می گذرانند، محیطی که میکروب ها در آن جذب می شوند و بیماری ها گسترش می یابد.

به گزارش پی ام آپ به نقل از سلامت نیوز، یادگیری عادات سالم در سنین پایین برای کودکان از جمله شستن دست ها، خواب کافی و خوردن وعده های غذایی مقوی بسیار مهم است. بر اساس گزارشی از نبراسکا مدیسین، والدین می توانند با کمک به فرزندان خود در ایجاد برخی عادات مهم به آنها نشان دهند که چگونه سلامتی را در طول سال تحصیلی در اولویت قرار دهند. در این مقاله به 10 نکته برای دانش آموزان برای داشتن سال تحصیلی سالم اشاره کردیم.

خواب کافی

یک برنامه منظم قبل از خواب برای سلامت کودک شما مهم است. کودکان از زمان شروع مهدکودک تا پایان کلاس ششم باید بین 9 تا 11 ساعت بخوابند. کیفیت خواب رابطه مستقیمی با رفتار، عادات غذایی و توانایی مبارزه با عفونت دارد. کمبود خواب میل به غذاهای ناسالم را افزایش می دهد و اغلب منجر به نوسانات خلقی، تحریک پذیری و افزایش خطر عفونت می شود.

ورزش روزانه

به کودک خود کمک کنید حداقل 60 دقیقه در روز ورزش کند. این تمرین روزانه به آنها کمک می کند:

  • بهتر بخوابند
  • بدن‌شان بهتر با عفونت مبارزه کند
  • سالم‌تر باشند
  • رفتار آن‌هابهبود یابد
  • استرس آن‌ها بهتر مدیریت کند
  • عملکرد آن‌ها در مدرسه بهبود یابد
  • کاهش زمان نگاه کردن به صفحه نمایش

انجام تکالیف مدرسه باید در اولویت فصل تحصیلی باشد. کارشناسان معتقدند دسترسی دانش آموزان به تلفن، تلویزیون، تبلت، بازی های ویدیویی و رایانه باید به دو ساعت یا کمتر در روز محدود شود. سرگرم کردن خود با دستگاه های دیجیتال نه تنها شما را از انجام تکالیف مدرسه باز می دارد، بلکه باعث مشکلات سلامتی و حفظ سبک زندگی سالم می شود. نور ساطع شده از صفحه نمایش دستگاه های دیجیتال سطح ملاتونین را کاهش می دهد و خوابیدن را دشوار می کند و ریتم شبانه روزی بدن را مختل می کند.

عادات غذایی سالم

سلامت کودک خود را با صبحانه، ناهار و شام مغذی و همچنین مصرف مایعات کافی در طول روز تقویت کنید. یک صبحانه سالم متشکل از پروتئین، لبنیات و غلات کامل به طور مستقیم با رفتار مثبت در طول روز مرتبط است و توانایی کودک شما را برای تمرکز حین مطالعه بهبود می بخشد. یک ناهار مغذی شامل گوشت بدون چربی، غلات کامل، میوه ها و سبزیجات است. روز کودک خود را با یک وعده غذایی خانوادگی به پایان برسانید.

صرف وعده های غذایی با خانواده باعث ارتقای سلامت جسمی و روانی بهتر می شود. این می تواند از خستگی جلوگیری کند، خلق و خو را بهبود بخشد، به هضم غذا و حفظ وزن کمک کند و عملکرد مغز را بهبود بخشد. کودک خود را تشویق کنید تا نوشیدنی های سالم را انتخاب کند. نوشیدنی های شیرین شده با قند و کافئین را محدود یا حذف کنید. کافئین می تواند ضربان قلب و فشار خون کودک شما را افزایش دهد، خواب او را مختل کند و او را عصبی و تحریک پذیر کند.

اهمیت واکسیناسیون

دریافت واکسن آنفولانزا و واکسن کووید 19 بسیار مهم است. تا زمانی که انواع فرعی کووید 19 هنوز در گردش هستند، دریافت واکسن کرونا مهم است. اکنون، طبق گفته مقامات بهداشتی در بسیاری از کشورها، واکسن کووید 19 برای همه افراد بالای 6 ماه، از جمله کودکان زیر 5 سال، در دسترس است. حفاظت در برابر عفونت و بیماری های جدی از آنجایی که گونه های فرعی جدید همچنان در حال ظهور هستند، بسیار مهم است.

شستشوی دست ها

به کودک خود بیاموزید که در حین شستن دست ها دوبار (حدود 20 ثانیه) آهنگ تولدت مبارک را بخواند تا فرآیند شستن دست ها خسته کننده نباشد.در مواقعی که شستن دست ها امکان پذیر نیست، ضدعفونی کننده دست کودک را در دسترس داشته باشید. به فرزندان خود بیاموزید که دست های خود را از صورت خود دور نگه دارند و تا زمانی که شیوع ویروس کووید-19 به طور کامل متوقف نشده است، در بازوها یا شانه های خود سرفه یا عطسه کنند.

در مدرسه ماسک بزنید

تا زمانی که شیوع زیرگروه های کرونا کاهش نیابد، بهتر است دانش آموزان در مدرسه به خصوص در کلاس درس از ماسک استفاده کنند. از سوی دیگر استفاده از ماسک در مدارس از شیوع سایر ویروس های فصلی نیز جلوگیری می کند. آکادمی اطفال آمریکا توصیه می کند که همه کودکان بالای 2 سال بدون توجه به وضعیت واکسیناسیون از ماسک در مدرسه استفاده کنند.

به کودک خود کمک کنید تا با استرس و اضطراب کنار بیاید

مدرسه، ورزش و رسانه های اجتماعی می توانند منبع استرس و اضطراب برای کودک شما باشند. نحوه و زمان استفاده فرزندانتان از رسانه های اجتماعی را کنترل کنید.

سنگین نبودن کوله پشتی مدرسه

کوله پشتی سنگین می تواند باعث درد گردن، شانه و کمر در دانش آموزان شود. یک کوله پشتی خوب با دو بند برای کودک مدرسه ای خود تهیه کنید. وزن یک کوله پشتی کامل نباید بیش از 10 درصد وزن کودک شما باشد.

اهمیت دادن به ورزش دانش آموزی

تمرینات بدنی و ورزش مدرسه راهی برای نظارت بر رشد و سلامت کودک شما در هر سال است. همانطور که کودکان بزرگتر می شوند، امتحانات سالانه به مسائلی مانند سلامت روان، آلرژی، سلامت جنسی و آسم نیز می پردازد. مطمئن شوید که معاینات بینایی و شنوایی نیز بخشی از ویزیت های پزشکی سالانه کودک شما هستند. اختلالات بینایی و شنوایی می تواند باعث مشکلات رفتاری شود و بر یادگیری و رشد تأثیر بگذارد.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا