آشپزیسبک زندگی

دستورالعمل پخت مربای سیب فوق العاده در منزل

در ادامه یک دستورالعمل فوق العاده برای تهیه مربای سیب را خواهید خواند.

مربای سیب یکی از مرباهای پرطرفدار در سرتاسر جهان به حساب می آید و می توان آن را با انواع دستور العمل ها و انواع سیب درست کرد. این غذای خوشمزه را می توان از انواع سیب مانند سیب زرد، سیب سبز، سیب قرمز و حتی سیب گلابی شکل تهیه کرد.

مربای سیب در کشور ما یکی از پرطرفدارترین و خوشمزه ترین انواع مرباها است و برای صبحانه یا شام یکی از گزینه های رایج محسوب می شود. این مربا را می توانید برای صبحانه با خامه یا همراه با کره مصرف کنید و روی انواع پنکیک نیز سرو کنید.

این مربای خوشمزه سیب را در خانه تهیه کنید

مواد لازم برای تهیه مربای سیب

شکر 1 کیلو

سیب 1 کیلوگرم

گلاب 4 گرم غذا.

3 قاشق غذاخوری آب لیمو

زعفران آماده ۱ قاشق غذاخوری

این مربای خوشمزه سیب را در خانه تهیه کنید

آموزش آشپزی مربای سیب

برای تهیه مربای خانگی سیب ابتدا سیب ها را با دقت بشویید و پوست آن ها را بگیرید. سپس سیب ها را از وسط نصف کرده و با چاقو یا ابزار مخصوص هسته آن را جدا کرده و به مکعب های بزرگ یا به شکل دلخواه برش دهید.

سیب های ورقه شده را در یک کاسه بزرگ قرار دهید. روی تخته ها یک لیوان آب را با آبلیمو مخلوط کنید و کم کم روی سیب ها بریزید تا تیره نشوند. سپس در قابلمه ای چهار لیوان آب شکر بریزید و با قاشق شکر را در آب حل کنید تا شربت بجوشد.

سیب ها را از صافی خارج کرده و به شربت اضافه کنید. سپس حرارت را کم کنید تا مربا به غلظت دلخواه برسد. زعفران آماده شده را اضافه کنید و بگذارید مربا بپزد. بعد از 20 دقیقه مربا را با قاشق کم هم بزنید و اگر سیب ها نرم شدند و شربت به غلظت دلخواه رسید آماده است.

مربای سیب بعد از سرد شدن سفت تر می شود. گلاب را اضافه کنید و با قاشق با احتیاط مخلوط کنید. سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید و صبر کنید تا مربا خنک شود. در نهایت مربا را در شیشه ریخته و درب آن را محکم ببندید و در یخچال نگهداری کنید.

این مربای خوشمزه سیب را در خانه تهیه کنید

فوت کوزه گری مربای سیب

به جای استفاده از آب لیمو، می توانید به اندازه نوک یک قاشق چای خوری جوهر لیمو جهت خیس کردن سیب ها استفاده کنید.

توصیه می شود برای خیساندن سیب به جای آب لیمو از آب لیموترش تازه استفاده کنید.

به جای خرد کردن سیب، می توانید از رنده استفاده کنید و آنها را خرد کنید.

اگر می خواهید مربا قرمز داشته باشید، نیم ساعت بعد از شروع به پختن مربا، شعله زیر قابلمه را روشن کنید و حرارت زیر قابلمه را در کمترین درجه تنظیم کنید. سپس صافی تمیز را روی درب قابلمه قرار دهید و یک یا دو ساعت اجازه دهید مربا رنگ خاصی به خود بگیرد.

 

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا