اخبار روز

کدام مدارس وام بانکی می گیرند؟

با تصویب مجلس شورای اسلامی، مدارس و مراکز آموزشی غیر دولتی که آسیب دیده‌اند به دلیل حوادث غیرمترقبه و بیماری‌های فراگیر، می‌توانند تسهیلات بانکی را دریافت کنند.


به گزارش بازتاب آنلاین به نقل از ایسنا، نمایندگان شورای اسلامی در جلسه علنی روز دوشنبه و در جلسه استماع دومین گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری درباره طرح اصلاح موادی از قانون تأسیس و اداره. . مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی ماده 7 این طرح به شرح زیر تصویب شد:

ماده 7 – تبصره ای به عنوان تبصره 4 به ماده 10 این قانون الحاق می شود:

تبصره 4 – تسهیلات این ماده نیز برای مدارس و مراکز آموزشی غیردولتی درگیر حوادث غیرمترقبه و بیماری های گسترده می باشد.

ماده 10 قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی غیردولتی مقرر می دارد:

ماده 10- بانکهای کشور مکلفند طبق قانون عملیات بانکی بدون ربا با معرفی وزارت آموزش و پرورش از سی و پنج درصد (35%) تا پنجاه درصد (50%) نیاز مالی داشته باشند. از مؤسسین مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی که کارمند دولت بوده و دارای سابقه هستند. مؤسسات آموزشی برای تأمین یا توسعه فضای آموزشی و آموزشی و تأمین تجهیزات و امکانات لازم در قالب وام و ارائه خدمات بانکی هستند. اعتبار به افراد دیگر از منابع دیگر.

تبصره 1. بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است ظرف مدت دو ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون دستورالعمل اجرایی این ماده را با همکاری وزارت آموزش و پرورش تدوین و به بانک ها ابلاغ کند.

تبصره 2- بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و وزارت آموزش و پرورش هر ساله گزارش اجرای این ماده را به هیأت وزیران و کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری شورای اسلامی ارائه می کنند.

تبصره 3- برخورداری از حمایت ها و امکانات این ماده منوط به تضمین کیفیت آموزش و پرورش است. »

در ادامه با تصمیم محمدباقر قالیباف، رئیس شورای اسلامی، ماده 6 طرح اصلاح موادی از قانون تشکیل و اداره مدارس و مراکز آموزشی غیردولتی به کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری ارجاع شد. . مجلس برای بررسی بیشتر:

ماده 6- در ماده 8 قانون:

الف- تبصره ای به شرح ذیل به تبصره 4 اضافه می شود:

ک- داشتن حداقل پنج سال سابقه فعالیت آموزشی، پژوهشی یا فرهنگی (برای تأسیس متقاضی یا اکثریت مطلق شرکای متقاضی).

ب- تبصره ای به شرح ذیل به عنوان تبصره 4 اضافه می شود:

تبصره 4 – مشمولان ماده 3 قانون مدیریت دارایی های مقامات رسمی و کارگزاران جمهوری اسلامی ایران مصوب 9/8/1394 مجمع تشخیص مصلحت نظام و کلیه مدیران و معاونین (ستادها، استان ها، شهرها، مناطق و مناطق) اشخاص حقوقی موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات عمومی مصوب 8/7/1386 و بستگان درجه یک آنها نمی توانند مؤسس یا مدیر مدرسه یا مرکز آموزشی غیردولتی موضوع ماده 2 قانون اساسی باشند. این قانون وزارت آموزش و پرورش موظف است حداکثر ظرف مدت شش ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون، اعطای مجوز را برای کلیه مدارس یا مراکز آموزشی غیردولتی موجود بررسی و مطابق با مفاد این ماده اصلاح کند. متخلفان از این تعهد حسب مورد با واریز به حساب درآمد عمومی در خزانه داری کل کشور و حسب مورد به مجازات یک تا سه سال انفصال موقت از خدمات دولتی و عمومی محکوم خواهند شد. اعطای مجوز از سوی وزارت آموزش و پرورش بدون رعایت شرایط مذکور در این بند تصرف غیرقانونی در اموال دولتی و عمومی است.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا