اخبار روز

این مالکان باید منتظر جریمه های سنگین باشند.


احمد دنیامالی با اشاره به لزوم مدیریت بازار املاک و کنترل اجاره بهای خانه گفت: در مجلس یازدهم قانون ساماندهی زمین، مسکن و اجاره به تصویب رسید و رئیس مجلس اجرای آن را ابلاغ کرد. در قانون مذکور شورای عالی مسکن می تواند برای کنترل قیمت اجاره بها در استان هایی که تورم عمومی بالاتر از 30 درصد دارند سقف اجاره بها را با نرخ تورم سالانه 50 تا 100 درصد تعیین کند.

این نماینده مردم در شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تعیین سقف حداکثر اجاره بها از افزایش بی رویه قیمت مسکن جلوگیری می کند، گفت: همچنین برای مالکانی که سقف اجاره بها را رعایت نمی کنند جریمه مالیاتی در نظر گرفته شده است و امیدواریم این امر انجام شود. به درستی اجرا خواهد شد. به طور کلی تاثیرات وضعیت اجاره بها در مناطق مختلف کشور و حتی در کلانشهری مانند تهران متفاوت است به گونه ای که افزایش 25 درصدی اجاره بها در مناطق 1 تهران با افزایش همان مبلغ کاملا متفاوت است. . در مناطق 15 و 16 تهران اجاره داده می شود و به طور کلی فشار بر اقشار کم درآمد بسیار بیشتر است.

وی ادامه داد: سعی می کنیم علاوه بر تعیین حداکثر قیمت، با افزایش تسهیلات بانکی، ارتباط بهتری را در پرداخت رهن و اجاره خانه به مستاجران ارائه دهیم. در شرایط فعلی که تورم در کشور ما بالاتر از 40 درصد اعلام می شود، حقوق کارکنان دولت و اقشار ضعیف رشد کمتری خواهد داشت که سفره مردم را کوچکتر می کند.

نماینده مردم انزلی در مجلس خاطرنشان کرد: در مجلس سعی کردیم افزایش حقوق ها را واقع بینانه تری در نظر بگیریم اما برخی معتقد بودند این امر باعث ایجاد اختلاف در بودجه می شود. در حالی که ما سعی کردیم حقوق ها را واقعی تر ببینیم. امیدواریم با اجرای قانون تنظیم اجاره بها شاهد وضعیت بهتری در زمینه اجاره باشیم.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

همچنین ببینید
بسته است
دکمه بازگشت به بالا