دانستنی ها

شاید برایتان جالب باشد که بادام زمینی در کاهش وزن تاثیر دارد!

اگرچه اکثر مردم فکر می کنند که بادام زمینی کالری بالایی دارد و شما را چاق می کند، برخلاف این باور، می تواند به کاهش وزن شما کمک کند.

تیمی از محققان دانشگاه فناوری تگزاس، با همکاری دانشگاه استرالیای جنوبی، داده‌های دو گروه از بزرگسالان استرالیایی در معرض خطر متوسط ​​یا بالا دیابت نوع 2 را بین ژانویه تا دسامبر 2021 تجزیه و تحلیل کردند.

در این مطالعه، 50 بزرگسال در گروه کنترل از خوردن آجیل یا کره بادام زمینی اجتناب کردند. گروهی دیگر شامل 57 بزرگسال بود که 35 گرم بادام زمینی کم نمک و بو داده خشک دو بار در روز، 30 دقیقه قبل از غذا می خوردند. در پایان شش ماه، محققان دریافتند که اگرچه گروه بادام زمینی فشار خون کمتری نسبت به گروه کنترل داشتند، اما هر دو گروه به کاهش وزن قابل توجهی دست یافتند و سطح قند خون را بهبود بخشیدند.

کریستینا پترسن، استادیار پژوهشی در دپارتمان علوم تغذیه تگزاس می‌گوید: «مطالعه ما نشان داد که بادام‌زمینی‌ها، که سرشار از چربی‌های غیراشباع سالم هستند، ممکن است به کاهش وزن کمک کنند.» هنگامی که افراد در تلاش برای کاهش وزن هستند، اغلب از بادام زمینی اجتناب می شود، زیرا معتقدند حاوی کالری بیش از حد است. با این حال، بادام زمینی در واقع کاملا سیر کننده است، به این معنی که برای مدت طولانی تری احساس سیری خواهید کرد، که می تواند برای کسانی که رژیم کاهش وزن دارند بسیار مفید باشد.

یک وعده بادام زمینی حاوی هفت گرم پروتئین، حدود سه گرم فیبر و 19 نوع ویتامین و مواد معدنی است. بنابراین، به گروه غنی شده با بادام زمینی 15 گرم پروتئین اضافی داده شد. اگرچه بادام زمینی مملو از مواد مغذی است، برخی ممکن است با نمک موجود در این میان وعده مشکل داشته باشند، زیرا برخی مطالعات مصرف زیاد نمک را با سلامت ضعیف قلب مرتبط می دانند. با این حال، در گروه مصرف کننده بادام زمینی کم نمک، بهبودی در فشار خون سیستولیک در مقایسه با گروه کنترل مشاهده شد.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا