اخبار روز

این فسیل دریایی جد مهره داران امروزی است. اشتباه عجیب دانشمندان!

گروهی از دانشمندان موسسات علمی مختلف بریتانیا متوجه شدند که محققانی که در گذشته فسیل موجود دریایی باستانی “پیکایا” را مطالعه کرده بودند، وارونه به آن نگاه می کردند.

به گزارش بازتاب آنلاین، یک گروه تحقیقاتی در مطالعه خود که در Cornet Biology منتشر شد، نشان دادند که رگ خونی واقع در امتداد بخشی از حیوان که تصور می‌شود معده آن است، در واقع طناب عصبی پشتی است.

تحقیقات قبلی نشان داده است که همه مهره داران نه تنها ستون فقرات بلکه مغزی نیز دارند که توسط جمجمه محافظت می شود. دلیل اینکه همه مهره داران این ویژگی را دارند این است که همه آنها از موجودی تکامل یافته اند که زمانی در دریای کامبرین زندگی می کرده است. با این حال، هنوز مشخص نیست که این ماهی چگونه ستون فقرات و مغز خود را توسعه داده است و هیچ مدرک معناداری از پیشینیان این حیوان به دست نیامده است.

فسیل‌های موجودات مختلفی که به نظر می‌رسد اجداد مهره‌داران هستند، اما تنوع بسیار زیادی برای ایجاد یک شجره خانوادگی دارند، پیدا شده‌اند و سال‌هاست که دانشمندان به بقایای فسیل‌شده پیکایا اشاره می‌کنند. یکی شما به اجداد احتمالی اشاره کردید.

بقایای فسیل شده پیکایا در سال 1910 کشف شد. اعتقاد بر این است که پیکایا حدود 508 میلیون سال پیش می زیسته است. این حیوان تا حدودی شبیه به مارماهی های امروزی بود و حدود 16 سانتی متر طول داشت.

زمانی که پیکایا کشف شد، تصور می‌شد که فسیل یک کرم باستانی است و این باور تا زمانی که محققان در مطالعه جدید آن را با دقت بیشتری بررسی کردند، ادامه داشت. تیم تحقیقاتی در تجزیه و تحلیل خود به این نتیجه رسیدند که لوله طولانی که قبلاً گزارش شده بود یک رگ خونی است که در شکم حیوان امتداد یافته است، به احتمال زیاد یک طناب عصبی است که در پشت حیوان قرار دارد و نه در قسمت زیرین آن.

با توجه به کشف جدید، می توان گفت که تمام مطالعات قبلی که روی فسیل مذکور انجام شده بود، آن را وارونه نشان می داد. مطالعه جدید همچنین نشان می دهد که پیکایا جد مهره داران بوده است. بررسی دقیق تر نشان داد که طناب عصبی تا ناحیه سر، جایی که مغز او ممکن است در آن قرار داشته باشد، امتداد یافته است.

چیزی که قبلاً به عنوان اندام پشتی توصیف شده بود وقتی روی شکم این موجود قرار می گرفت، حس بیشتری پیدا می کرد. محققان همچنین گمان می‌کنند که اندام‌هایی که زمانی تصور می‌شد هنگام شنا از پایین بدن این موجود آویزان شده‌اند، امتداد آبشش هستند که به سمت بالا کشیده شده‌اند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا