این غذا ناجی مغز انسان است

مصرف فندق با بهبود عملکردهای شناختی، کاهش خطر افسردگی، بهبود خلق و خو، افزایش حافظه، یادگیری و تمرکز مرتبط است.

به گزارش بازتاب آنلاین، آجیل حاوی اسیدهای چرب، ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان هایی است که نقش مهمی در بسیاری از جنبه های سلامت مغز دارند. به خصوص در موارد زیر:

عملکرد شناختی

مصرف آجیل و میوه های خشک با افزایش جریان خون در مغز باعث بهبود عملکرد نورون ها، افزایش سطح انتقال دهنده های عصبی، تامین مواد مغذی ضروری مغز و کاهش التهاب، بهبود عملکرد شناختی، افزایش سرعت پردازش اطلاعات، بهبود تصمیم گیری، افزایش خلاقیت و به بهبود عملکرد کلی مغز کمک می کند.

افسردگی را کاهش دهید

مطالعات نشان می دهد که مصرف منظم فندق با کاهش خطر افسردگی و بهبود خلق و خوی مرتبط است. طبق تحقیقات، خطر ابتلا به افسردگی در افرادی که هر روز آجیل مصرف می کنند، 23 درصد کمتر است.

یادگیری و حافظه

مطالعه‌ای که در اسپانیا انجام شد نشان داد کودکانی که مادرانشان در سه ماه اول بارداری فندق بیشتری مصرف می‌کردند در تست‌های شناختی، تمرکز و حافظه عملکرد بهتری داشتند.

عوامل مختلفی بر عملکرد شناختی تأثیر می گذارد. از جمله اختلالات متابولیک، استرس اکسیداتیو و التهاب. مصرف فندق طیف وسیعی از فواید را برای سلامت مغز ما به ارمغان می‌آورد، مانند کاهش آسیب اکسیداتیو، التهاب، تجمع پلاکت‌ها و همچنین تقویت واکنش‌پذیری عروق و عملکردهای ایمنی. علاوه بر این، یافته ها نشان می دهد که امگا 3 موجود در گردو، به ویژه فندق، به محافظت از عملکردهای حیاتی مغز و رگ های خونی کمک می کند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما