این غذا را بخورید تا راحت بخوابید

با توجه به اینکه کم خوابی با پیامدهای منفی بسیاری از نظر سلامت جسمی و روانی همراه است. موضوع مهمی در حوزه بهداشت عمومی محسوب می شود.

به گزارش ایسنا، نوشیدن یک لیوان شیر گرم قبل از خواب یکی از روش های سنتی برای خواب بهتر به حساب می آید. نوشیدن یک لیوان شیر گرم قبل از خواب، سنتی است که نسل‌ها برای آرامش، کاهش اضطراب و تسهیل خواب استفاده می‌شود.

به گفته دفتر توسعه تغذیه عمومی وزارت بهداشت، تریپتوفان یک «اسید آمینه» است که در غذاهای حاوی پروتئین یافت می شود و نقش مهمی در انتقال دهنده عصبی سروتونین دارد. سروتونین تقویت کننده خلق و خو و آرامش بخش است و به عنوان پیش ماده ای برای تولید هورمون ملاتونین عمل می کند.

ملاتونین که به عنوان هورمون خواب معرفی می شود توسط مغز ترشح می شود و بدن را برای ورود به چرخه خواب آماده می کند.

تحقیقات نشان می دهد که مصرف شیر و لبنیات به طور کلی کیفیت خواب را بهبود می بخشد و تأثیر مثبتی بر سلامت جسمی و روانی دارد. شیر و فرآورده های لبنی حاوی مقادیر قابل توجهی تریپتوفان هستند و پیش ساز تولید ملاتونین هستند.

پروتئین شیر «لاکتالبومین» دارای بیشترین میزان تریپتوفان در بین پروتئین های غذایی است.

هنگامی که غلظت قند خون بالا باشد، تریپتوفان بیشتری از سد خونی مغزی عبور می کند که منجر به خواب بهتر می شود. برای خواب بهتر شیر را با ماست با کمی عسل یا چند تکه میوه شیرین مانند خرما مخلوط کنید.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *