دانستنی ها

این غذا برای مغز کودکان مفید است!

تحقیقات جدید نشان می دهد که رژیم غذایی سرشار از سویا ممکن است برای کودکان مفید باشد.

گزارش کردن مهر به گزارش MedicineNet، این مطالعه نشان داد که کودکان 7 تا 13 ساله که رژیم غذایی آنها حاوی ایزوفلاون های بیشتری بود، در کلاس توجه بیشتری داشتند و توانایی تفکر بهتری داشتند. سویا و محصولات سویا سرشار از ایزوفلاون هستند که نشان داده شده است که حافظه را در بزرگسالان بهبود می بخشد.

آجلا بریستینا، دانشجوی دکترا در دانشگاه ایلینویز، می گوید: «غذاهای حاوی سویا معمولاً در رژیم غذایی کودکان در ایالات متحده وجود ندارند. “مطالعه ما به شواهدی مبنی بر اهمیت مواد مغذی در غذاهای سویا برای شناخت دوران کودکی می افزاید.”

تیم او داده های حاصل از مطالعه 128 کودک را تجزیه و تحلیل کرد. آنها میزان دریافتی هر کودک را از روی سوابق رژیم غذایی یک هفته شامل مقادیر ویتامین ها، ریز مغذی ها، درشت مغذی ها و ایزوفلاون ها محاسبه کردند.

سپس محققان از یک سری تست های کاغذی و مدادی که برای سطح پایه تنظیم شده بود برای سنجش توانایی های فکری کودکان استفاده کردند. فعالیت امواج مغزی زمانی ثبت شد که کودکان یک تمرین تطبیق رایانه ای را برای اندازه گیری دامنه توجه و سرعت ذهنی انجام دادند.

در حالی که شرکت کنندگان تمایل به مصرف مقادیر کمتر سویای غنی از ایزوفلاون داشتند، آنهایی که بیشتر مصرف کردند سریعتر به وظایف توجه پاسخ دادند و اطلاعات را سریعتر پردازش کردند.

محققان هیچ ارتباطی بین مصرف سویا و توانایی ذهنی عمومی پیدا نکردند.

بریستینا ادامه داد: «مصرف سویا شرکت‌کنندگان از 0 تا 35 میلی‌گرم در روز متغیر بود. برای در نظر گرفتن این موضوع، یک فنجان شیر سویا حدود 28 میلی‌گرم ایزوفلاون، یک وعده توفو حدود 35 میلی‌گرم و نصف فنجان بخارپز فراهم می‌کند. edamame حدود 18 میلی گرم ایزوفلاون فراهم می کند.

او گفت که تنقلاتی مانند ادامام بو داده، آجیل سویا یا شیر سویا راه های خوبی برای افزودن سویا به رژیم غذایی شما هستند. توفو، تمپه یا ناگت های مبتنی بر سویا نیز خوب هستند.

بریستینا گفت: «روش‌های مداخله‌ای برای درک بهتر اثرات مصرف غذاهای سویا بر توانایی‌های شناختی کودکان و میزان دقیق مصرف ایزوفلاون مورد نیاز برای تولید زمان‌های پاسخ سریع‌تر مورد نیاز است.»

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا