از آنجایی که با فرا رسیدن فصل پاییز و زمستان بدن در معرض سرماخوردگی و انواع ویروس ها و عفونت ها قرار می گیرد، داشتن سیستم ایمنی قوی برای مقابله با بیماری هایی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا بسیار مهم است.

به گزارش بهداشت نیوز، یکی یکی از عوامل مهم در تقویت سیستم ایمنی، تغذیه مناسب است. مصرف غذاهای غنی از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها به تقویت بدن کمک می کند.

یک پزشک متخصص تغذیه در استان کردستان در این باره گفت: با شروع فصل پاییز باید به تقویت سیستم ایمنی بدن خود فکر کنید زیرا سرماخوردگی، آنفولانزا و برخی از انواع کرونا در این فصل سلامت شما را تحت فشار قرار می دهد.

نازیلا درویشی گفت: برای تقویت سیستم ایمنی باید پنج گروه از مواد مغذی به اضافه نان و غلات، پروتئین، شیر و لبنیات، میوه ها، سبزیجات و آب کافی مصرف شود.

مصرف مکمل ها در فصول سرد که ممکن است بدن به ویتامین ها و مواد معدنی بیشتری نیاز داشته باشد ممکن است مفید باشد، اما اگر بتوانیم همه چیز و ویتامین های مورد نیاز بدن را از طریق تغذیه تامین کنیم، نیازی به استفاده از مکمل ها نیست.

به گفته این متخصص تغذیه، افرادی که دچار سوء تغذیه هستند یا کمبود ویتامین دارند می توانند در کنار رژیم غذایی خود از تعدادی مکمل نیز استفاده کنند.

وی تصریح کرد: افرادی که از قرص های جوشان استفاده می کنند باید توجه داشته باشند که مصرف مداوم ویتامین C به ویژه ویتامین C به شکل قرص جوشان در صورت عدم مصرف مایعات کافی می تواند در دراز مدت منجر به تجمع کلسیم و اگزالات شود. سنگ در کلیه

درویشی ادامه داد: یکی یکی از بهترین راه ها برای تقویت سیستم ایمنی و مقابله با بیماری های فصلی، مصرف میوه های تازه و پاییزی است. توت های پاییزی به دلیل فراوانی ویتامین ها و مواد معدنی می توانند با تقویت سیستم ایمنی بدن از شما در برابر سرماخوردگی، آنفولانزا و سایر بیماری ها محافظت کنند. برای محافظت

وی تاکید کرد: مصرف 2 پیمانه میوه های پاییزی مانند پرتقال، کیوی و نارنگی در روز می تواند نیاز بدن به ویتامین C را تامین کند.

درویشی یادآور شد: برای تقویت سیستم اعتماد به نفس باید هرگز از مصرف شیر و لبنیات به ویژه پنیر، گوشت و مرغ، مصرف میوه ها و ترکیبات و مصرف آب به ویژه در فصل پاییز

این کارشناس تغذیه سنندج افزود: همچنین نوشیدن آب کافی به ویژه در هوای خشک و سرد به حفظ سلامت سیستم ایمنی بدن کمک می کند و نباید از مصرف روزانه آب غافل شد.

درویشی در خصوص میزان آب مورد نیاز بدن بر اساس گروه های سنی گفت: اگرچه میزان آب مورد نیاز و مصرف روزانه با توجه به گروه سنی و وزن متفاوت است، اما به طور کلی برای کودکان حدود ۲ تا ۴ لیوان و برای کودکان ۶ تا ۱۰ لیوان است. کودکان برای بزرگسالان

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما