اخبار روز

این غذاها درد کمر را تسکین می دهند

به گزارش مگتو کمردرد یکی یکی از شایع ترین دردهایی است که بسیاری از جوانان در جامعه امروزی از آن رنج می برند. بلند کردن اجسام سنگین، نشستن نادرست برای مدت طولانی، ورزش بسیار کم و همچنین سبک زندگی نادرست و ضعف عمومی عضلات باعث کمردرد می شود.

همشهری در خبری نوشت: البته سوءتغذیه یعنی تامین نشدن برخی مواد مغذی به بدن ما می تواند از عوامل مهم کمردرد باشد. در واقع، تغذیه نامناسب می تواند یکی از دلایل کمردرد به خصوص در جوانان باشد. زیرا منجر به ضعف عضلانی در ناحیه کمر و اطراف ستون فقرات می شود. . در نتیجه قدرت عضلات برای تحمل و تحمل تغییرات ناگهانی کافی نیست.

به این ترتیب می توان گفت که غذا تاثیر مستقیمی در تقویت عضلات اطراف ستون فقرات و ناحیه کمر دارد.

تغذیه سالم

انتخاب رژیم غذایی برای عملکرد بدن اهمیت زیادی دارد. این بدان معناست که بدن ما زمانی می تواند کار خود را به نحو مطلوب انجام دهد که با ترکیبی از تمام مواد مغذی لازم تامین شود.

به این ترتیب، یک رژیم غذایی متعادل با میوه ها و سبزیجات تازه، غلات و غذاهای کم چرب، نمک و شکر و همچنین مصرف مایعات می تواند سطح انرژی بالاتر و تعادل وزنی بهتر را تضمین کند. کاری کنید که مردم احساس بهتری داشته باشند.

البته در صورت بیماری؛ قبل از تغییر رژیم غذایی، حتما باید با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید. زیرا ممکن است کاهش یا افزایش برخی از مواد مغذی ضروری منجر به تداخل دارویی یا شیمیایی در بدن بیمار شود.

کمردرد حاد و مزمن

کمردرد می تواند به روش های مختلفی برای افراد ایجاد شود. گاهی اوقات به صورت گرفتگی ناگهانی یا درد شدید و زودگذر که از چند روز تا چند هفته طول می کشد. اما درد اغلب آنقدر زیاد است که فرد را از انجام فعالیت باز می دارد.

این نوع گرفتگی معمولاً با مراقبت شخصی و استراحت کافی بهبود می یابد و منجر به ناتوانی طولانی مدت نمی شود. اما کمردرد شدید بیشتر دردهای مکانیکی است. یعنی عملکرد و حرکت اجزای کمر از جمله ستون فقرات، ماهیچه ها، دیسک ها و اعصاب را مختل می کنند.

اگر کمردرد بین چهار تا دوازده هفته طول بکشد، به آن کمردرد حاد می گویند. کمردرد مزمن همچنین به دردی اطلاق می‌شود که پس از از بین رفتن علت اصلی درد ادامه می‌یابد.

گاهی اوقات افراد مبتلا به کمردرد حاد از دردهای مزمن نیز رنج می برند که علائم آن می تواند چندین سال ادامه داشته باشد، اگرچه برخی از این بیماری ها با دارو و برخی دیگر با جراحی قابل درمان هستند.

بسیاری از کمردردها با تغییرات ساده در سبک زندگی و افزایش تحرک و فعالیت قابل درمان هستند. علاوه بر این، با خوردن یک رژیم غذایی مغذی، ساده، سالم و متعادل می توان از برخی کمردردها پیشگیری کرد.

یک رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از کمردرد باید سرشار از مواد مغذی باشد که باعث تقویت عضلات و تقویت استخوان ها می شود. این به غذاهایی اشاره دارد که می توانند بدن را تقویت کنند. علاوه بر این، آنها می توانند مشکلات استخوانی و عضلانی و در نتیجه کمردرد را نیز کاهش دهند. بنابراین، آنها باید حاوی پروتئین، ویتامین، چربی، قند، پتاسیم، منیزیم، کلسیم و امگا 3 باشند.

در مورد غذا باید به خاطر داشت که مصرف آن را باید با توجه به ویژگی های هر فرد برای بدن کافی دانست. به عنوان مثال، چربی یا شکر در صورت مصرف بیش از حد می تواند مضر باشد. در صورتی که وجود آنها برای متابولیسم بدن بسیار لازم و ضروری است.

به همین ترتیب، پروتئین ها نقش بسیار موثری در تقویت و تقویت عضلات دارند. به همین دلیل قدرت عضلانی افرادی که از منابع پروتئینی مانند لبنیات، گوشت و به خصوص حبوبات استفاده نمی کنند بسیار کم است.

در واقع مصرف مواد مغذی و پرهیز از اضافه وزن از جمله موارد بسیار مهمی است که تاثیر زیادی در بروز کمردرد دارد.

منیزیم، پتاسیم، ویتامین های C و A نیز در جلوگیری از گرفتگی عضلات و عملکرد عضلات تاثیر زیادی دارند.

نکته مهم در مورد چربی ها این است که آنها می توانند به طور موثری از کمردرد پیشگیری یا تشدید کنند. این بدان معناست که هر چه چربی های اشباع شده در رژیم غذایی ما بیشتر باشد، عضلات ما نسبت به اکسیداسیون حساس تر و در نتیجه نسبت به حرکات ناگهانی ضعیف تر می شوند.

به همین دلیل بهتر است به جای گوشت قرمز پرچرب از گوشت سفید استفاده کنید. غذاهای فرآوری شده و انواع فست فودها نیز می توانند باعث ضعف عضلانی شوند.

پتاسیم و منیزیم نیز در رژیم غذایی بسیار مهم هستند. زیرا از گرفتگی ناگهانی عضلانی به ویژه در ناحیه پشت و کمر که در بیشتر سبزیجات به خصوص اسفناج و جعفری رخ می دهد، جلوگیری می کنند.

امگا 3 همچنین یک اسید چرب ضد التهاب است که می تواند نقش مهمی در پیشگیری و تسکین کمردرد داشته باشد و در اکثر ماهی ها و سبزیجات و همچنین آجیل های گیاهی وجود دارد.

در مورد مصرف شکر نیز باید بدانیم که در مصرف آن نباید زیاده روی کرد زیرا هر چه میزان قندهای ساده بیشتر باشد احتمال ابتلا به کمردرد بیشتر می شود. زیرا وقتی وارد بدن می شوند ذخایر گلیکوژن ماهیچه ای را تامین می کنند و مازاد آنها به چربی تبدیل می شود. این بدان معناست که عضلات ما منبع پروتئین نیستند. مقدار زیادی چربی در آنها وجود دارد که می تواند قدرت عضلانی را افزایش دهد و باعث شود که عضله در شرایط مختلف رفلکس خوبی از خود نشان ندهد. به همین دلیل مصرف زیاد قندهای ساده برای دردهای عضلانی مانند کمردرد مضر است.

۲۱۷

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا