بعدی- بسیاری از غذاها را می توان به صورت خام مصرف کرد. در واقع برخی از غذاها باید به صورت خام مصرف شوند، اما همه غذاها در این گروه قرار نمی گیرند.

به گزارش فرارو به نقل از استار اینسایدر، برخی از غذاها طعم خام خوبی ندارند، برخی کار دستگاه گوارش را دشوار می کنند و برخی از غذاهای خام می توانند سمی باشند!

سیب زمینی

سیب زمینی یکی یکی از غذاهایی است که باید پخته یا سرخ شود. نشاسته موجود در سیب زمینی حاوی ترکیبات سمی به نام گلیکوآلکالوئیدها است که می تواند به طور کامل سیستم گوارش را مختل کند.

برگ های ریواس

ریواس یکی از جمله سبزیجاتی است که برگ های آن دور ریخته می شود و فقط از ساقه آن استفاده می شود. دلیل علمی استفاده از ساقه ریواس به جای برگ وجود دارد. اسید اگزالیک موجود در برگ ریواس برای بدن سمی است و هرگز نباید مصرف شود. ساقه های ریواس خام نیز طعم خوبی ندارند و پس از پخت بهتر مصرف می شوند.

لوبیا لیما

این لوبیا جدید با نام لوبیا عروس یا لوبیای کریسمس نیز شناخته می شود. لوبیا لیما حاوی ترکیبی به نام لینامارین است که به سیانید تبدیل می شود. خوشبختانه پختن لوبیا لیما این ترکیب را از بین می برد و برای مصرف بی خطر می شود.

لوبیا قرمز

خوردن فقط چهار یا پنج لوبیا قرمز خام می تواند آسیب های جبران ناپذیری به بدن وارد کند. لوبیا قرمز حاوی لکتین است که می تواند باعث اختلالات گوارشی جدی شود. این ترکیبات نیز در طی فرآیند پخت از بین می روند.

قارچ های وحشی

اگرچه اکثر قارچ هایی که در فروشگاه ها پیدا می کنید برای مصرف خام بی خطر هستند، اما خوردن قارچ های وحشی بدون پختن آنها توصیه نمی شود. قارچ از جمله غذاهایی است که بعد از پخت طعم بسیار بهتری دارد.

تخم مرغ

خوردن تخم مرغ خام می تواند منجر به بیماری های مختلف شود. تخم‌مرغ‌ها ممکن است آلوده به باکتری سالمونلا باشند و تنها راه برای اطمینان از ایمن بودن آن، پختن کامل آن‌ها قبل از مصرف است. علاوه بر این، برخی از مواد مغذی مانند پروتئین در صورت مصرف خام قابل هضم نیستند.

مرغ و گوشت

مرغ و گوشت به خصوص اگر گوشت چرخ کرده باشد باید همیشه خوب پخته شوند، در غیر این صورت خطر مسمومیت غذایی ناشی از باکتری هایی مانند کمپیلوباکتر، کلستریدیوم پرفرنجنس و سالمونلا وجود دارد.

بادمجان

مانند سیب زمینی، بادمجان حاوی سولانین است که یک سم گلیکوالکالوئید است. بنابراین نباید به صورت خام مصرف شود.

جوانه می زند

باکتری های بیماری زا قبل از رشد کامل آنها را آلوده می کنند، بنابراین خوردن جوانه های خام می تواند برای سلامتی شما بسیار خطرناک باشد.

بادام تلخ

بادام تلخ به دلیل سیانید زیاد در بسیاری از کشورها از جمله آمریکا برای خرید در دسترس نیست، اما در هر کشوری اینطور نیست. این نوع بادام را هرگز نباید به صورت خام مصرف کرد زیرا می تواند کشنده باشد.

شیر

شیر غیر پاستوریزه نیز می تواند برای سلامتی بسیار خطرناک باشد زیرا حاوی میکروب های زیادی است. شیر محلی برای سلامتی بسیار مفید است، اما باید به اندازه کافی و درست بجوشد.

عزیزم

عسل خام ممکن است حاوی باکتری به نام کلستریدیوم بوتولینوم باشد که سموم خطرناکی تولید می کند. عسل خام مخصوصاً برای کودکان، خردسالان و زنان باردار خطرناک است.

کلم بروکلی

کلم بروکلی خام سمی نیست، اما کلم بروکلی پخته شده برای دستگاه گوارش بسیار راحت تر هضم می شود.

لوبیا سبز

لوبیا سبز سرشار از لکتین است که می تواند باعث مشکلات گوارشی شود. پختن لوبیا سبز میزان لکتین موجود در آن را کاهش می دهد و احتمال اختلالات دستگاه گوارش را کاهش می دهد.

کلم

کلم پیچ را می توان به صورت خام به عنوان بخشی از سالاد میل کرد. با این حال، کلم جذب ید را برای بدن دشوار می کند. اختلال در فرآیند جذب ید برای افرادی که مشکلات تیروئیدی دارند بسیار مضر است.

اسفناج

اسفناج اغلب به صورت خام به سالاد اضافه می شود و اگرچه خوردن آن به صورت خام بی خطر است، اما پختن آن باعث جذب بهتر آهن و کلسیم آن می شود.

گوجه فرنگی

خوردن گوجه فرنگی خام نیز کاملا طبیعی و سالم است، اما پختن گوجه فرنگی فواید آن را برای سلامتی افزایش می دهد.

کدو سبز

دستور العمل های زیادی برای غذاهای خوشمزه و دسر کدو سبز پخته وجود دارد. کدو سبز خام برای بدن سمی نیست اما بافتی سفت و طعم تلخ دارد. پختن کدو تنبل به افزایش طعم آن کمک می کند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما