اخبار روز

این علائم نشانه بیماری های خطرناک است

به گزارش آنلاین، ورم پاها می تواند نشانه ای از اثرات هوای گرم باشد.

فرارو در این خبر نوشت: دمای بالا می تواند باعث تجمع مایع در بدن شود و باعث تورم مچ پا، پاها و پاهای شما شود، وضعیتی که به آن ادم نیز می گویند. این می تواند بسیار ناراحت کننده باشد و می تواند پوست شما را براق و کشیده به نظر برساند.

در زیر در مورد شایع ترین مشکلات پا و معنای آنها صحبت می کنیم:

انواع پینه

نوشیدن آب کافی و استفاده از سوهان پا یا سنگ پا در طول هفته می تواند به درمان پینه کمک کند. یکی یکی از شایع ترین مشکلات پا که مردان و زنان را به طور یکسان درگیر می کند، تشکیل پینه است که به آن پینه نیز می گویند. پینه ها معمولا روی انگشتان پا و پاشنه پا خشک و ترک خورده ظاهر می شوند. بدن ما دائماً پوست می ریزد و آن را با پوست جدید جایگزین می کند. با این حال، گاهی اوقات این فرآیند به دلیل نیروهایی مانند فشار و اصطکاک نامتعادل است. عدم تعادل این فرآیند منجر به اختلالات پوستی و پینه می شود. میخچه می تواند ناشی از کفش نامناسب، استعداد ژنتیکی، سایش استخوان، کمبود آب در بدن، چاقی و دیابت باشد.

چه کار باید بکنیم؟ مطمئن شوید که آب کافی می نوشید، در طول هفته از سوهان پا یا سنگ پا با احتیاط استفاده کنید و از کرم پا اوره خوب استفاده کنید. اگر پینه های شما بسیار ضخیم است و این درمان های خانگی جواب نمی دهد، به متخصص پا مراجعه کنید.

پاشنه های ترک خورده

پاشنه های ترک خورده، چه دردناک باشد و چه نباشند، می تواند ناخوشایند باشد، به خصوص اگر قصد دارید صندل بپوشید. ترک پاشنه به دلیل از بین رفتن رطوبت پاشنه پا ایجاد می شود و فشار به پاشنه در حین راه رفتن باعث ترک خوردن آن می شود. برخی از شایع ترین علل عبارتند از چاقی، افزایش سن، بارداری، دیابت، کم کاری تیروئید، عفونت های قارچی، کمبود ویتامین ها و عدم تعادل بیومکانیکی مانند صافی کف پا. مصرف مولتی ویتامین می تواند در این زمینه مفید باشد، زیرا کمبود ویتامین های C، E و B با ترک پاشنه پا همراه است.

چه کار باید بکنیم؟ توصیه می شود هیدراته بمانید (آب زیادی بنوشید) و از سنگ پا برای لایه برداری ملایم پوست خشک استفاده کنید. اگر پاشنه های ترک خورده مزمن دارید که در لمس دردناک است، حتماً به یک متخصص پا مراجعه کنید تا به شما در ترمیم ایمن و مؤثر پاشنه پا کمک کند.

درد

درد می تواند نشانه این باشد که پاهای شما کفشی با سایز اشتباه می پوشند یا نیاز به کمک دارند. درد همچنین می تواند به دلیل صدمات، بدشکلی ها و اختلالات متابولیک یا گردش خون باشد. هنگامی که پاهای شما احساس مطلوبی ندارند، می‌تواند باعث تغییر طبیعی در راه رفتن شود که فشار بیش از حد بر بافت‌های نرم، رباط‌ها، تاندون‌ها و ماهیچه‌ها وارد می‌کند که می‌تواند به مفاصل و در نتیجه سایر قسمت‌های بدن فشار وارد کند.

چه کار باید بکنیم؟ اگر متوجه شدید که درد ادامه دارد. ارزش آن را دارد که برای معاینه به پزشک خانواده خود مراجعه کنید.

مطمئن شوید که برای استراحت روزانه خود برنامه ریزی کرده اید و کفش های راحت و مناسب بپوشید.

قوز پشت یا انحراف انگشت شست

متأسفانه، بسیار شایع است و اگرچه علت دقیق آن ناشناخته است، اما شایع‌ترین عوامل ژنتیکی، کفش‌های تنگ و تنگ، فعالیت‌های سنگین (مانند دویدن)، صافی کف پا، آرتریت، ضربه یا آسیب و بیماری‌های عصبی عضلانی مانند فلج مغزی MS است. . حتی افراد مشهور نیز از آن رنج می برند، از جمله ویکتوریا بکهام که از قوز کمر رنج می برد. بونیون می تواند بسیار دردناک باشد. انحرافات داخلی در فضای مفصل متصل به انگشت شست پا وجود دارد که احساس برآمدگی استخوانی را می دهد.

چه کار باید بکنیم؟ جراحی می‌تواند بونیون را اصلاح کند، اما برای تسکین درد، کفش‌هایی با فضای مناسب جلوی پا و حمایت خوب متاتارس، و همچنین ورزش و انعطاف‌پذیری برای انعطاف‌پذیر نگه داشتن مفصل بپوشید (مثلاً با اشاره، خم شدن منظم در طول روز و چرخش). از جداکننده های انگشت پا یا اسپلینت استفاده کنید.

زردی

تغییر رنگ شدید ناخن ها احتمالاً نشان دهنده عفونت قارچی است. بسته به فرد، تغییر رنگ ممکن است سفید، زرد یا حتی قهوه ای تیره تر به نظر برسد. هنگامی که عفونت قارچی شروع می شود، ممکن است متوجه تغییر رنگ کوچکی در ناخن خود شوید که با گذشت زمان بزرگتر می شود. در موارد مزمن، این تغییر رنگ ممکن است به بیشتر قسمت های ناخن سرایت کرده باشد.

ناخن ممکن است با پخش شدن رنگ شکننده و گچی شود و ممکن است متوجه شوید که به راحتی می شکند و بو ایجاد می کند. با عفونت مزمن، ناخن می تواند ضخیم شود. ناخن ممکن است شروع به جدا شدن از بستر ناخن کند و باعث درد و افزایش بو شود.

چه کار باید بکنیم؟ اگر زردی ناخن ها بدتر شود، می تواند نشانه دیابت، پسوریازیس یا حتی بیماری تیروئید باشد. بنابراین اگر نگران هستید، با پزشک عمومی خود تماس بگیرید.

گرفتگی عضلات

کم آبی بدن و فعالیت بیش از حد می تواند باعث گرفتگی عضلات شود. این می تواند نشانه کمبود منیزیم، کلسیم یا پتاسیم باشد.

چه کار باید بکنیم؟ با خوردن غذاهای غنی از منیزیم مانند دانه کدو تنبل، سبزیجات برگ سبز، بادام، کینوا و شکلات تلخ، مصرف ویتامین خود را افزایش دهید. کلسیم در محصولات لبنی و سبزیجات برگ سبز یافت می شود، در حالی که غذاهای غنی از پتاسیم شامل موز، سیب زمینی و کلم بروکسل است.

233217

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا