اخبار روز

این عرق خانگی حاوی پروتئین و فیبر و همچنین مقادیر زیادی ویتامین E و B است

مزارع برنج همچنین حاوی پروتئین و فیبر و همچنین مقادیر زیادی ویتامین E و B مانند تیامین، ریبوفلاوین و نیاسین و همچنین مواد معدنی مانند کلسیم، پتاسیم، فسفر و منگنز هستند.

خواص عرق برنج

به گزارش دیلی اینترتینمنت، عرق پدی طبع گرمی دارد. سبوس برنج منبعی غنی از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها است و به دلیل داشتن این ماده مغذی فواید و خواص زیادی برای سلامت بدن دارد. از خواص سبوس برنج می توان به کاهش وزن، بهبود حافظه، چاقی صورت، تقویت دستگاه گوارش، سلامت پوست، تقویت رشد مو، تقویت مفاصل، مبارزه با سرطان، بدنسازی، درمان کلسترول، درمان فشار قلبی، حفظ سلامت قلب و تقویت اعصاب اشاره کرد. نقل شده. در زیر به بررسی برخی از خواص سبوس برنج خواهیم پرداخت.

خواص عرق برنج برای پوست

سبوس برنج خواص و فواید بسیاری برای سلامت و زیبایی پوست دارد. یکی از خواص سبوس برنج برای پوست این است که سبوس آن یک مرطوب کننده طبیعی برای پوست است.

عرق سلتوک منبعی غنی از آنتی اکسیدان ها و ویتامین E است در نتیجه رطوبت پوست را افزایش داده و از خشک شدن پوست در فصل سرما جلوگیری می کند.

برای بهره مندی از خاصیت مرطوب کنندگی عرق برنج برای پوست کافی است دو قاشق غذاخوری عرق برنج را در یک فنجان آب گرم حل کنید و سپس محلول آماده شده را با یک پد پنبه ای روی صورت بمالید و بگذارید پانزده دقیقه بماند. . بگذارید یک دقیقه روی پوستتان بماند و سپس صورتتان را با آب گرم بشویید. یکی دیگر از فواید عرق برنج برای پوست این است که پوست را روشن می کند.

عرق برنج حاوی مقادیر زیادی مواد معدنی و ویتامین است که پوست را تمیز می کند و همچنین به سفید شدن پوست و درمان لکه های پوستی روی صورت کمک می کند. برای بهره مندی از این خاصیت آب برنج کافی است دو قاشق غذاخوری آب برنج و یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی را در یک فنجان شیر گرم حل کنید و با پنبه روی صورت بمالید و بگذارید پانزده دقیقه بماند. و سپس با آب گرم بشویید.

خواص عرق برنج برای مو

مواد و عناصر موجود در عرق برنج شامل آهن و مس است که از این طریق می تواند به بهبود گردش خون در پوست سر و در نتیجه تقویت فولیکول های مو و افزایش رشد مو کمک کند.

برای بهره مندی از این خاصیت سبوس برنج کافی است دو قاشق غذاخوری سبوس را در دو لیتر آب حل کرده و پانزده دقیقه بپزید. پس از خنک شدن آن را روی موها و پوست سر بریزید و خوب ماساژ دهید.

درمان عرق برنج و دیابت

سبوس برنج یکی از بهترین منابع درمان های طبیعی و گیاهی است و حاوی فیتواسترول هایی است که به کنترل قند خون کمک می کند. سبوس برنج حاوی مقادیر زیادی فیبر است که به کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کمک می کند.

عرق برنج و درمان سرطان

سبوس برنج به دلیل وجود ویتامین E و آنتی اکسیدان ها باعث تقویت سیستم ایمنی و کاهش خطر ابتلا به سرطان می شود و همگنی منجر به آپوپتوز سلول های سرطانی می شود.

عرق برنج و بهبود حافظه

یکی از عناصر مهم برای تقویت عملکرد مغز منگنز است. سبوس برنج سرشار از منگنز است و همچنین حاوی ویتامین های B5 و B6 است که باعث تقویت حافظه و کاهش خطر ابتلا به زوال عقل می شود.

عرق برنج و درمان پوکی استخوان

محتوای بالای مواد معدنی مانند فسفر و منگنز در برنج شلتوک باعث تقویت استخوان ها و در نتیجه کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان به خصوص در دوران یائسگی می شود.

درمان عرق برنج و سنگ کلیه

سبوس برنج با اسید فیتیک باعث کاهش جذب کلسیم از روده می شود و در نتیجه خطر ابتلا به سنگ کلیه را کاهش می دهد.

عرق برنج برای درمان فشار خون مضر است

نسبت بالای فیبر و پتاسیم موجود در سبوس برنج به کاهش فشار خون بالا کمک می کند.

عرق برنج برای درمان کم خونی

سبوس برنج سرشار از آهن و ویتامین B است که به افزایش تولید گلبول های قرمز خون و درمان کم خونی کمک می کند.

عرق برنج برای درمان سطح کلسترول خون

آنتی اکسیدان ها، مواد مغذی و فیبر موجود در سبوس برنج سطوح بالای کلسترول خون را کاهش داده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد.

عرق برنج برای درمان یبوست

عرق برنج که حاوی فیبر زیادی است، هضم بهتر غذا را تضمین می کند، حرکات روده را بهبود می بخشد و در نتیجه از یبوست جلوگیری می کند.

عوارض عرق برنج

سبوس برنج علاوه بر خواص و فواید فراوانی که دارد می تواند عوارضی نیز به همراه داشته باشد. خوردن عرق برنج باعث ایجاد حساسیت و آلرژی در برخی افراد می شود و باعث ایجاد واکنش های آلرژیک مانند قرمزی و خارش پوست می شود.

مصرف زیاد سبوس برنج به دلیل داشتن فیبر زیاد مضر است و برای مبتلایان به بیماری های گوارشی مانند زخم معده، زخم روده و نوروکولیت روده ممنوع است. بهتر است زنان باردار و مادران شیرده از مصرف سبوس برنج خودداری کنند. علاوه بر این، استفاده از آب برنج برای نوزادان و کودکان توصیه نمی شود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا