این عادات بد را کنار بگذارید زیرا ترک نکردن آنها باعث بیماری می شود
همه افراد عاداتی دارند که از خط قرمز زشت بودن عبور می‌کنند. با این حال، این رفتار‌های به ظاهر بی‌ضرر اگر شدید باشد در واقع می‌توانند اثرات منفی بر جای بگذارند. از بین بردن عادات در جوانی ممکن است دشوار باشد به طوری که مجله اروپایی روانشناسی اجتماعی نشان می‌دهد ترک آن بین ۱۸ تا ۲۵۴ روز به طول می‌انجامد.

عادات ناخوشایندی که می توانند بر سلامت شما تأثیر منفی بگذارند عبارتند از:

۱- فرو بردن انگشت در بینی

به گزارش فرارو به نقل از سان،؛ نتایج تحقیقات انجام شده بر روی 200 کارمند بهداشت و درمان در هلند نشان می دهد که چسباندن انگشت به بینی خطر ابتلا به ویروس کرونا را سه برابر می کند. محققان دریافتند که 17 درصد از افرادی که انگشت خود را در بینی خود قرار داده اند به کووید مبتلا شده اند، در حالی که تنها 5.9 درصد از افرادی که انگشت خود را در بینی خود قرار نداده اند به کووید مبتلا شده اند.

فرو بردن انگشت در بینی که رینوتیلوکسمانیا نامیده می شود در کودکان و بزرگسالان رایج است. در یک نظرسنجی، 91 درصد از بزرگسالان به انجام این کار اعتراف کردند. اگر انگشت به دفعات، با خشونت یا با ناخن های تیز وارد بینی شود، می تواند باعث خونریزی و آسیب به بینی شود. همچنین می تواند منجر به عفونت های تنفسی یا سینوسی و در موارد نادر لخته شدن خون شود.

۲- لزوم پوشاندن دهان هنگام عطسه کردن

توقف عطسه غیرممکن است، اما پوشاندن دهان و عطسه کردن هنگام عطسه به کنترل انتشار میکروب ها کمک می کند. یک عطسه می تواند 100000 موجود زنده را با سرعت 160 کیلومتر در ساعت به هوا بفرستد، از جمله ویروس سنسیشیال تنفسی، آنفولانزا و آدنوویروس هایی که می توانند باعث سرماخوردگی شوند.

3- مسواک یک وسیله کاملا شخصی است

اگر مسواک خود را فراموش کردید، استفاده از مسواک دیگران می تواند وسوسه انگیز باشد. با این حال، باید بدانید که هر بار که از مسواک استفاده می کنید، باکتری ها منتقل می شوند. یک مسواک می تواند بیش از 100 میلیون باکتری از جمله اشریشیا کلی و استافیلوکوک را در خود جای دهد که باعث عفونت های پوستی می شوند. فردی که از طریق خون به ویروس هپاتیت C آلوده شده است نیز در معرض خطر انتقال ویروس از طریق مسواک مشترک است.

۴- مضرات استحمام بیش از اندازه

اگر به طور منظم ورزش نمی کنید و به شدت عرق می کنید، احتمالاً نیازی به دوش گرفتن بیش از یک بار در هر دو یا سه روز نخواهید داشت. هر بار که دوش می گیریم، روغن های طبیعی که سد محافظ پوست را تشکیل می دهند را از بدن پاک می کنیم. در این حالت ممکن است پوست خشن، خشک و خارش داشته باشد و مواد حساسیت زا به راحتی وارد لایه های خارجی پوست شده و باعث تحریک بیشتر پوست و واکنش های آلرژیک شوند. وقتی موهایتان را مرتب شامپو می‌زنید، موهایتان خشک و شکننده می‌شوند. ممکن است پوست سر خشک و خارش دار شود و موها کدر و وز شوند.

5- عدم اطمینان از دفع ادرار هنگام استحمام

ادرار کردن در حمام بعید است که آسیبی ایجاد کند، اما برخی از متخصصان معتقدند که می تواند عضلات کف لگن و کنترل مثانه شما را ضعیف کند. بعید است که عفونت از طریق ادرار منتقل شود، مگر اینکه عفونت ادراری داشته باشید. اکثر افراد مبتلا به عفونت ادراری علائم هشدار دهنده دارند. بوی ادرار می دهد و اگر می خواهید زیر دوش ادرار کنید باید بعد از حمام کف حمام را تمیز کنید.

از چسباندن انگشتان در بینی، خوردن غذا تا ادرار کردن زیر دوش. عادات ناخوشایند و عادات عالی که برای شما مفید است / بخوانید

6- ناخن جویدن

حدود 20 تا 30 درصد از مردم ناخن های خود را می جوند. این می تواند منجر به انحراف بستر ناخن، عفونت اطراف، کوتاه شدن مزمن ناخن و انتقال عفونت هایی مانند ویروس پاپیلومای انسانی از طریق دست به دهان شود.

جویدن ناخن همچنین می تواند منجر به عفونت هایی مانند کرم سوزنی (Enterobius vermicularis)، اشریشیا کلی و سالمونلا شود. جویدن ناخن نیز می تواند باعث التهاب لثه شود.

7- خوردن مو

خوردن مو که به عنوان تریکوفاژی شناخته می شود، یک وضعیت بالقوه تهدید کننده زندگی است. خوردن مو می تواند باعث ایجاد گلوله های مو در معده شود و باعث درد شکم، حالت تهوع، استفراغ، اسهال، یبوست و انسداد روده شود. به دنبال آن مشکلات جدی تری مانند کم خونی، کمبود B12، بیماری کبد و پانکراتیت (التهاب و تورم لوزالمعده) ایجاد می شود. ممکن است برای برداشتن گلوله مو به جراحی نیاز باشد.

از چسباندن انگشتان در بینی، خوردن غذا تا ادرار کردن زیر دوش. عادات ناخوشایند و عادات عالی که برای شما مفید است / بخوانید

8- لزوم شستن دست ها بعد از توالت

پس از استفاده از توالت، احتمالاً 200 میلیون باکتری روی دستان شما وجود خواهد داشت و در صورت عدم شستن آنها می تواند باعث بیماری شود. شستن دست‌ها پس از استفاده از توالت، تعداد مبتلایان به اسهال و استفراغ را تا 40 درصد و تعداد مبتلایان به بیماری‌های تنفسی را تا 21 درصد کاهش می‌دهد.

9- لزوم شستن بطری آب

آخرین باری که بطری آب خود را شستید کی بود؟ نتیجه یک مطالعه اخیر نشان می دهد که یک بطری متوسط ​​حاوی بیش از 300000 میکروب در هر سانتی متر مربع است. این میزان میکروب از میزان میکروب موجود در سینک یا توالت بیشتر است. بیش از 98 درصد از میکروب هایی مانند اشریشیا کلی در بطری باتری عامل گاستروانتریت یا بیماری التهابی دستگاه گوارش بودند. در حالت ایده آل، بطری آب شما باید هر روز در ماشین ظرفشویی شسته شود. در غیر این صورت، با استفاده از برس بطری در آب گرم و صابون کاملاً بشویید و با دستمال کاغذی خشک کنید. بطری آب خود را به اشتراک نگذارید زیرا این راه دیگری برای انتشار عفونت است.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *