اخبار روز

این شش خودرو در نیمه دوم سال روانه بازار خواهند شد.


به گزارش پی ام آپ، رایا اولین خودروی شاسی بلند ایرانی است و احتمالا در زمستان 1402 وارد خیابان ها می شود.شاهین اتومات و اطلس یک قدم جلوتر هستند و قبلا یک بار از طریق سیستم یکپارچه به فروش رسیده اند. آریا، سهند و تارا V3 و تارا V4 شرایط مشابه ریرا، شاهین اتومات و اطلس را تجربه می کنند و در صورت تحقق وعده های خودروسازان تا پایان سال شاهد زیبایی آنها خواهیم بود.

اطلس شماره یک

اطلس یکی از مدل هایی است که زمانی در سامانه یکپارچه فروش خودرو عرضه می شد. اردیبهشت ماه امسال در مرحله دوم فروش یکپارچه خودرو، سایپا محصول جدید خود را روانه بازار کرد و با توجه به اینکه موعد تحویل اطلس به متقاضیان سامانه یکپارچه نیمه دوم سال است، قرار است در پایان سال وارد بازار شود. . .

البته اطلس باید جانشین آن در نیمه دوم سال جاری باشد. کوییک برای عرضه به بازار که وعده عرضه آن در سال 1400 داده شده بود و اولین عکس های لو رفته از آن مربوط به سه سال قبل است. اکنون سایپا به تازگی نسخه ای از اطلس را به نمایشگاه خودرو مشهد آورده و برخی از مشخصات فنی و ظاهری آن را به صورت رسمی منتشر کرده است. به عنوان مثال می دانیم که اطلس در دو نوع مختلف وارد بازار خواهد شد و امکان سفارش هر کدام با گیربکس اتوماتیک و گیربکس وجود دارد.

رایرا شماره دو

ریرا را اولین شاسی بلند ایرانی نامیده اند. البته از نگاه چند نفر از علاقه مندان به خودرو، ریرا و امثال آن در نهایت یک کراس اوور به حساب می آیند، اما چیزی که تقریباً قطعی است این است که ریرا تا قبل از پایان سال وارد بازار خواهد شد. چرا که پس از چند بار تاخیر در عرضه رایا، مسئولان ایران خودرو قول دادند که در زمستان امسال شاهد عرضه اولین رایا باشیم.

رایرا در ابتدا قرار بود در زمستان 1398 وارد بازار شود که مدتی بعد این تاریخ به سال 1400 موکول شد، اما سرنخ ها و شواهد نشان می دهد که اگر اتفاق عجیبی رخ ندهد، تا قبل از عید شاهد جمال جدید دست ساز ایران خودرو خواهیم بود. در نمایشگاه اخیر مشهد، نسخه قرمز رنگ ررا در معرض دید عموم قرار گرفت و مشخصات فنی آن نشان می دهد که با محصولی روبرو هستیم که مجهز به موتور EF 7 plus توربو است و قدرت آن از طریق یک موتور شش سرعته منتقل می شود. گیربکس . . گیربکس اتوماتیک چرخ ها حرکت می کنند.

سهند شماره سه

اطلس جانشین کوییک می توانید نام جدید سهند را فیس لیفت جدید ساینا در نظر بگیرید. روی جلوپنجره و سپر عقب سهند نشان پارس خودرو دیده می شود و سایپا مسئولیت تولید سهند را به آنها سپرده است. محصولی که در شش تیپ مختلف عرضه می شود که مهمترین تفاوت آن گیربکس پنج سرعته دستی و شش سرعته اتوماتیک است. جدای از این مورد داشتن یا نداشتن آپشن های مختلف مانند سانروف، فرمان برقی و مانیتور از جمله تفاوت های تیپ های سهند است. طبق برنامه ای که متولیان پارس خودرو در نظر دارند تا پایان سال حدود 15 هزار دستگاه سهند به فاز تولید می رسد و احتمالاً در نیمه دوم سال این محصول وارد بازار خواهد شد.

شماره چهار آریا

آریا به عنوان نسخه هاچ بک شاهین شناخته می شود، اما جدا از تفاوت های ظاهری، در قسمت فنی نیز شاهد تفاوت های زیادی بین آن ها هستیم. موتور دو لیتری تنفس طبیعی آریا اساساً متعلق به میتسوبیشی است و اطلاعات موجود تا کنون، آریا را به گزینه ای ترین محصول سایپا تبدیل کرده است.

لیست آپشن های آریا شامل مواردی مانند سانروف، ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، کروز کنترل و کروز کنترل و صندلی های برقی است و نسخه اتوماتیک آریا نیز می تواند به تعویض چوبی مجهز شود. اگرچه هنوز یک سال از وعده عرضه آریا در نیمه دوم سال 1401 می گذرد، اما آخرین وعده های سایپایی ها حکایت از ورود آن به بازار در پایان سال دارد.

شاهین اتوماتیک شماره پنج

شاهین اتومات تاکنون یک بار به مرحله پیش فروش رسیده و همانند اطلس در مرحله دوم فروش سیستم های تعبیه شده عرضه شده است. این خودرو به یک موتور 1.5 لیتری هشت سوپاپ توربوشارژ مجهز است که 109 اسب بخار قدرت با 178 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. سانروف به لیست آپشن های شاهین اضافه شده است و به غیر از این مواردی مانند فرمان برقی، ترمزهای دیسکی جلو و عقب، رینگ های آلومینیومی 15 اینچی، ترمزهای ABS، EBD و BAS، چراغ های روشنایی روشن در روز، گیربکس اتوماتیک وجود دارد. می توانید تهویه مطبوع، آینه های تاشو الکتریکی، دکمه استارت، روکش داخلی چرم، سنسور پارک و دوربین عقب را مشاهده کنید.

شماره شش Tara V 3 و Tara V 4

Tare V4 و Tare V3 به ترتیب نسخه های اختیاری Automatic Tare و Change Tare هستند. به همین دلیل، آنها از نظر فنی به طور رسمی هیچ پیشرفتی نداشتند، اما تعویض گیربکس پنج سرعته با گیربکس شش سرعته باعث کاهش مصرف سوخت آنها می شود. از سوی دیگر سقف کشویی، آینه های برقی، دسترسی بدون کلید و استارت بدون دکمه به لیست امکانات رفاهی محصول جدید ایرانخودرو اضافه شده است و همانطور که مسئولان ایرانخودرو اشاره می کنند، باید منتظر ارائه آن در تا آخر بازار از سال. تارا وی 4 به تازگی به لیست محصولات کارخانه ایران خودرو اضافه شده و در مقابل آن عدد 530 میلیون تومبا را می بینید. از این نظر، تارا اتومات پس از دانا اتومات برای جوانان و دانا اتومات، گران ترین خودروی داخلی در کارخانه محسوب می شود.

منبع: فرارو


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا