دانستنی ها

این شربت خاصیت لاغری و چربی سوزی دارد

زرشک حاوی انواع ویتامین های C، A، ویتامین های گروه B مانند B1، B2، B6، کلسیم، آهن، منیزیم، روی، پروتئین، کربوهیدرات، سدیم و پتاسیم است. این شربت نقش موثری در رفع تشنگی و گرمای بدن به ویژه در روزهای گرم سال دارد. روزه داران می توانند بین افطار تا سحر ۲ لیوان شربت زرشک میل کنند.

این شربت که خاصیت لاغری و چربی سوزی دارد به دلیل داشتن ویتامین های A و C باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

شربت زرشک خون را تصفیه می کند، فشار خون، قند و چربی را تنظیم می کند. این شربت گردش خون را بهبود می بخشد و از حملات قلبی و مغزی جلوگیری می کند.

افرادی که مشکلات کبدی و کلیوی دارند باید از شربت زرشک در برنامه غذایی روزانه خود استفاده کنند زیرا این شربت کبد و کلیه ها را تمیز می کند و باعث دفع اسید اوریک از بدن می شود. شربت زرشک تاثیر بسزایی در طراوت و پاکسازی پوست و رفع جوش صورت و بدن دارد. این شربت همچنین به درمان پسوریازیس (نوعی اگزمای شدید پوستی مرتبط با آسیب پوست) کمک می کند.

شربت زرشک برای دفع سنگ کیسه صفرا مفید است; افراد مبتلا به فشار خون پایین باید در مصرف این شربت احتیاط کنند و آن را با عسل فراوان مصرف کنند.

موارد منع مصرف شربت زرشک

افراد مبتلا به سرفه خشک و گلودرد از مصرف شربت زرشک خودداری کنند. این شربت صفرا را کاهش می دهد و برای افرادی که به راحتی تحریک پذیر هستند (صفراوی) بسیار مفید است. افرادی که مشکل بلغمی و سودا دارند، شربت زرشک را زیاد مصرف نکنند و با عسل مصرف کنند.

افرادی که از داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین، وارفارین و قرص های فشار خون، قند و روغن های خون استفاده می کنند، نباید همزمان با داروهای خود شربت سرخک مصرف کنند و بین مصرف دارو و نوشیدن شربت حداقل 2 ساعت فاصله باشد. مصرف همزمان این داروها با شربت زرشک باعث افزایش اثر داروها می شود. افراد صفراوی مزاج در هنگام مصرف این شربت یک قاشق غذاخوری عسل و افرادی که موهای تیره و بلغمی دارند یک قاشق غذاخوری عسل را به لیوان اضافه کنند.

منبع: بازتاب آنلاین

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا