دانستنی ها

این سبزی برای بیماران رفلاکس مضر است

یک متخصص طب سنتی با بیان اینکه ترخون گیاهی بسیار مفید برای سکسکه است، گفت: نعنا و ترخون پیش غذای بسیار خوبی است، نعنا و ریفلاکس عرق مضر است.

مهراد میرکریمی متخصص طب سنتی درباره خواص برخی سبزیجات از دیدگاه طب سنتی گفت: سبزی ها گیاهان دارویی هستند که به شدت بر سلامت بدن تاثیر می گذارند. به گفته وی، سبزی ترخون از نظر طب سنتی دارای درجه 3 گرم است که دمای ترخون بالاتر از ریحان و نعناع است.

این متخصص طب سنتی گفت: کسانی که عصبی هستند نباید زیاد مرزه و ترخون مصرف کنند، زیرا سبزی های ذکر شده بسیار گرم است و دمای بدن افراد تحریک پذیر را افزایش می دهد.

میرکریمی ادامه داد: به افراد خونگرم توصیه می کنم از خرفه با مرزا و ترخون استفاده کنند، زیرا خرفه سرد و مرطوب است و استفاده از آن گرمای مرزا و ترخون را متعادل می کند.

ترخون سبزی بسیار مفیدی است که برای سکسکه مفید است.

ترخون یک سبزی بسیار مفید برای رهایی از سکسکه است زیرا سکسکه به دلیل خوب نجویدن غذا، خوردن فست فود و نوشیدن آب یا هر نوشیدنی همراه با غذا ایجاد می شود.

این متخصص طب سنتی افزود: نعناع در درمان بیماری های گوارشی گیاهی بسیار عالی است و بسیار سفارشی و شاید معروف ترین گیاه دارویی با خواص فراوان در زمینه طب سنتی ایران است.

میرکریمی گفت: در مصرف نعناع احتیاط کنید زیرا ممکن است برای برخی افراد مضر باشد. ترکیبات موثر نعناع اسپاسم عضلانی را برطرف می کند و می تواند عضلات را در محل اتصال مری و معده شل کند، توصیه می کنیم کسانی که بیماری ریفلاکس دارند از نعنا استفاده نکنند.

نعنا و ترخون پیش غذای بسیار خوبی هستند، تربچه و تره اشتها آور هستند و پیازچه نیز اشتها را از بین می برد.

منبع: دوره ترک

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا