اخبار روز

این سالاد شاد را درست کنید و داغ بخورید!

در طول روزهای کوتاه و شب های طولانی پاییز و زمستان، می خواهید تنقلات و مواد غذایی زیادی را در نزدیکی خود نگه دارید! اما اگر بخواهید از جمعیت استقبال کنید، بزرگترین ضرر را باید متحمل شوید و شب عید که می شود، آینه روی روحیه شما تأثیر می گذارد! بنابراین، بهتر است فهرست غذاهای مفید و مقوی را با آن دسته از غذاهای خوشمزه ای که می توانید شبانه روز تهیه کنید، پر کنید.

به گفته راهنمای شما، این سالاد مرغ و کلم بروکلی از نظر رنگ و لعاب بسیار جذاب است. فقط به این تصویر نگاه کنید، می خواهید بلافاصله این سالاد را بخورید! پس هر چه زودتر تجهیزات را تهیه کنید و معطل نکنید!

عناصر:

غذا مقدار
جوجه

400 گرم

کلم بروکلی

2 فنجان

فلفل قرمز

یک عدد

بادام هندی

½ فنجان

کنجد

مقداری

فلفل سیاه و نمک

مقدار کافی

مواد لازم برای سس:

غذا مقدار
سس سویا

½ فنجان

عسل

2 قاشق چایخوری

روغن کنجد

2 قاشق غذاخوری

پودر زنجبیل

2 قاشق چایخوری

سیر رنده شده

2 قرص

آماده سازی:

برای این سالاد ابتدا باید سس را آماده کنید. دلیلش را می گویم! از سس برای سرخ کردن مرغ استفاده کنید! به سادگی!

برای تهیه سس، سس سویا، عسل، روغن کنجد، پودر زنجبیل و سیر رنده شده را در قابلمه یا تابه ای با هم مخلوط کرده و حرارت دهید. مواد را مرتب هم بزنید تا بجوشد. پس از رسیدن به این مرحله، حرارت را به میزان قابل توجهی کم کنید تا سس کمی غلیظ شود. پس از اینکه غلظت آن مانند سس های معمولی شد، ظرف را از روی حرارت بردارید و در دمای محیط قرار دهید تا خوب خنک شود.

طرز تهیه سالاد:

مرغ را مکعبی خرد کنید. لازم به ذکر است که نباید آنقدر کوچک باشد که به سختی دیده شود! مرغ باید در سالاد برجسته شود. پس از شستن کلم بروکلی، آن را به قطعات کوچکتر برش دهید. فلفل ها را مکعبی خرد کنید. برای جذابیت بیشتر سالادتان حتما فلفل قرمز را انتخاب کنید.

مرغ را با کمی روغن در تابه ای بریزید و تفت دهید تا رنگ آن تغییر کند. چند قاشق از سس سالادی که درست کردید روی مرغ ها بریزید و خوب مخلوط کنید. رنگ جوجه ها بسیار ظریف و کاراملی می شود.

بروکلی، فلفل خرد شده و بادام هندی را در یک کاسه بزرگ بریزید، باقی مانده سس را اضافه کنید و هم بزنید.

وقتی مرغ خوب پخت، موادی مانند کلم بروکلی، فلفل دلمه ای و بادام هندی را اضافه کنید و چند دقیقه با گاز تفت دهید تا ترکیب جادویی شما آماده شود.

در نهایت سالاد را در ظرف سرو بریزید و با کنجد تزئین کنید.

  • این سالاد گرم سرو می شود و طعم بسیار جذابی دارد. ترکیب عسل و سس سویا بسیار خوشمزه است. لازم به ذکر است که سس سویا شور است. پس یا از نمک استفاده نکنید یا به مقدار آن توجه کنید.
  • می توانید مرغ را در فر هم بپزید. به این ترتیب مرغ ها را با مقداری سس آماده مخلوط کرده و در سینی فر قرار دهید و به مدت 15-10 دقیقه در فر از قبل گرم شده با دمای 200 درجه سانتیگراد قرار دهید. پس از خارج کردن مرغ از فر، بقیه مرحله سالاد یعنی ترکیب آن با سبزیجات را به همان روشی که در بالا توضیح دادیم، کامل کنید.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا