برای فرار سالاد همیشه محبوب است! از پیش غذا گرفته تا غذای جانبی، همیشه رول های سالاد وجود دارد. وقتی سالادی روی میز نباشد، به نظر می رسد چیزی مهم از سفره کم شده است. سالادها آنقدر متنوع، هیجان انگیز و رنگارنگ هستند که بی پایان هستند. به عنوان مثال، رستوران ها اغلب میز مخصوصی دارند که فقط به سالاد اختصاص داده شده است و به نظر می رسد هر کدام به شما چشمک می زند. سالادها در ابتدا به عنوان پیش غذا سرو می شوند، اما گاهی اوقات حاوی مواد بسیار خوشمزه و سالمی هستند که به خودی خود تبدیل به یک غذای اصلی می شوند. مثلا اگر سالاد سزار را خود به خود بخورید آنقدر سیر می شوید که جا برای خوردن ندارید اما حالا سالاد ماکارونی هم جای خودش را دارد. سالادها شامل خیار، گوجه فرنگی، کلم، کاهو، هویج، خیار شور، زیتون، تخم مرغ، سیب زمینی، فلفل دلمه ای، مرغ، قارچ و غیره است. با انواع سبزیجات تهیه می شود و هر کدام سس های مخصوص به خود را دارند. سالاد خیار یکی سالاد سرد بسیار خوشمزه ای است که با روش های مختلف، سبزیجات و مواد مختلف تهیه می شود. در این مطلب می خواهیم سالاد خیار بسیار خاص و خوشمزه با سس مخصوص را به شما آموزش دهیم که سیر نمی شوید. اگر می خواهید این بار یک بشقاب سالاد جدید و فوق العاده روی میز خود داشته باشید، در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

مواد مورد نیاز

خیار: 4 عدد
پیاز قرمز: 1 عدد
شوید تازه: 1 دسته
پنیر فتا: 2 جعبه کبریت
گردوی خرد شده: نصف پیمانه
زیتون بدون هسته: 10 عدد
ماست یونانی: نصف فنجان
سس مایونز: 2 قاشق غذاخوری
فلفل سیاه و نمک: به میزان لازم

چگونه تهیه می شود

برای تهیه این سالاد خیار خوشمزه، خیارها را حلقه حلقه کرده و در ظرفی بریزید. پیاز قرمز خرد شده را به همراه شوید خرد شده، گردوی خرد شده، زیتون خلال شده و پنیر رنده شده را روی خیار اضافه کنید. برای تهیه سس، ماست صاف شده، سس مایونز، فلفل سیاه و نمک را با هم مخلوط کرده و روی مواد سالاد بریزید و هم بزنید تا مواد کاملا با سس آغشته شود. سالاد آماده شده را حدود 1 ساعت در یخچال قرار دهید تا طعم ها با هم مخلوط شوند. در پایان این مدت، سالاد خیار خوشمزه و جذاب شما آماده سرو است، از غذای خود لذت ببرید.

نکات برجسته
1- در گذشته فقط در سفره صبحانه از پنیر استفاده می شد. اما امروزه از پنیر در تهیه و پخت انواع غذاها استفاده می شود. پنیر سفید (در آب نمک رسیده) یکی یکی از انواع پنیر با اصل یونانی و از نظر ظاهری شبیه به پنیر لیقوان است. این پنیر با داشتن مقدار زیادی کلسیم و ویتامین های گروه B ارزش غذایی بسیار بالایی دارد. از آنجایی که این پنیر نسبتاً شور است، توصیه می شود در نمک زدن به غذاهای حاوی پنیر فتا دقت کنید.

2- اگر بخواهیم کاربرد انواع پیاز را به اختصار توضیح دهیم، باید از پیاز زرد، معروف ترین عضو خانواده پیاز شروع کنیم. این پیاز بهترین انتخاب برای پخت و پز است. پیاز سفید طعم ملایم تری نسبت به پیاز زرد دارد. از نظر کاربرد شبیه پیاز قرمز است و می توان آن را به صورت خام خورد یا در سالاد و سس استفاده کرد. این پیاز برای غذاهای مکزیکی نیز بهترین انتخاب است. پیاز قرمز نسبت به پیاز سفید و زرد فیبر بیشتری دارد و به دلیل رنگ زیبای آن می توان از آن برای تزئین بشقاب غذا استفاده کرد. همچنین برای کباب کردن، سالاد و ساندویچ انتخاب خوبی است. پیاز قرمز طعم کافی به غذا نمی دهد. به همین دلیل معمولاً برای پخت و پز استفاده نمی شوند.

3- زیتون یکی یکی از خوشمزه ترین و مفیدترین غذاهایی است که لذت خوردن را چند برابر می کند، ارزش غذایی بالایی دارد و می توان آن را همراه با غذا میل کرد. زیتون سیاه به دلیل داشتن ویتامین A می تواند سلامت چشم و بینایی را بهبود بخشد. برخی از مطالعات دانشمندان نشان داده است که خوردن زیتون سیاه تا حدودی درد مفاصل را تسکین می دهد. زیتون سیاه حاوی برخی خواص ضد التهابی قوی است که ممکن است از بیماری های قلبی عروقی جلوگیری کند. مصرف منظم زیتون سیاه می تواند به تنظیم سطح قند خون کمک کند.
اکنون که با برخی از خواص زیتون آشنا شدید، ممکن است بپرسید اگر زیتونی که می خرید تلخ است، چگونه می توانید تلخی آن را از بین ببرید؟
همه انواع زیتون تلخ است و راه رفع تلخی آن شستن چند بار با آب است. این بدان معنی است که شما باید زیتون ها را 3-4 بار بشویید. سپس بعد از هر بار شستشو آن را در آب نمک قرار دهید تا طعم خوبی پیدا کند. بعد از از بین رفتن تلخی زیتون ها، آن ها را با مقدار نمک به سلیقه خود در آب نمک قرار دهید. سپس روی زیتون ها 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق غذاخوری گلبرگ بریزید و در جای خنک بیرون یخچال نگهداری کنید.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :