دانستنی ها

این رژیم شانس زنده ماندن بعد از سرطان را افزایش می دهد

یک مطالعه جدید نشان می دهد که رژیم غذایی مدیترانه ای ممکن است به بازماندگان سرطان کمک کند تا سلامت قلب خود را حفظ کرده و عمر طولانی تری داشته باشند.

گزارش کردن مهر با توجه به سلامت دی محققان گزارش کردند که بیماران سرطانی که عادات غذایی آنها بسیار شبیه رژیم غذایی مدیترانه ای است، عمر طولانی تری دارند و خطر مرگ ناشی از قلب را کاهش می دهند.

به طور خاص، محققان دریافتند بیماران سرطانی که از رژیم غذایی مدیترانه ای پیروی می کنند، 32 درصد کمتر در معرض خطر مرگ زودرس و 60 درصد کمتر در خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی قرار دارند.

ماریا بندیتا دوناتی، محقق بنیاد Umberto Veronesi در ایتالیا، در بیانیه‌ای گفت: «نتایج نشان می‌دهد که بیماری‌های مزمن مختلف، مانند تومورها و بیماری‌های قلبی، در واقع مکانیسم‌های مولکولی یکسانی دارند. گفت.

به گفته محققان، رژیم غذایی مدیترانه ای بر خوردن مقدار زیادی میوه و سبزیجات تازه، غلات کامل، دانه ها، آجیل، حبوبات و روغن زیتون تمرکز دارد.

ماهی و غذاهای دریایی باید حداقل دو بار در هفته مصرف شوند، در حالی که محصولات لبنی و پروتئین های بدون چربی باید در وعده های کوچکتر هر روز مصرف شوند. رژیم غذایی مصرف حداقل گوشت قرمز و غذاهای فرآوری شده و حذف نوشیدنی های شیرین را تشویق می کند.

برای این مطالعه، محققان 800 بیمار سرطانی بزرگسال ایتالیایی را به مدت بیش از 13 سال، بین سال‌های 2005 تا 2010، تحت نظر گرفتند.

به گفته محققان، انتظار می‌رود تعداد بازماندگان سرطان در سال‌های آینده به لطف درمان‌های بهتر افزایش یابد. با در نظر گرفتن این موضوع، درک این نکته مهم است که چگونه تغذیه خوب می تواند سلامت و رفاه بازماندگان سرطان را بهبود بخشد.

رژیم غذایی مدیترانه ای بیشتر از غذاهایی مانند میوه ها، سبزیجات و روغن زیتون تشکیل شده است که منابع طبیعی ترکیبات آنتی اکسیدانی هستند، که ممکن است مزایای مشاهده شده را از نظر مرگ و میر نه تنها در اثر سرطان، بلکه همچنین از بیماری های قلبی عروقی توضیح دهد.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا