اخبار روز سینما

این رفتار رونالدو با فرش نفیس ایرانی، ناآگاهی یا عمدی؟/عکس

کریستیانو رونالدو، فوق ستاره دنیای فوتبال به تازگی تصویری را منتشر کرده است که در آن در حال پهن کردن فرش نفیس پرسپولیس روی زمین خانه اش دیده می شود.

این موضوع در روزهای ابتدایی واکنش‌های شدیدی را در ایران به همراه داشت و خیلی‌ها می‌گفتند هیچ دلیلی وجود ندارد که بازیکنان پرسپولیس با دادن چنین هدیه گران قیمتی قبل از بازی، روحیه حریف را تقویت کنند.

اما این تنها حاشیه هدیه نفیس پرسپولیسی‌ها به کریستیانو رونالدو نبود. در همان روزها گمانه‌زنی‌های فراوانی درباره قیمت این فرش عنوان شده بود.

برخی قیمت این فرش را 3 میلیارد تومان تخمین زده بودند اما برخی کارشناسان در گفتگو با رسانه های ایرانی در نهایت قیمت آن را 200 میلیون تومان تعیین کردند.

این رفتار رونالدو با فرش نفیس ایرانی، ناآگاهی یا عمدی؟/عکس

فرشی که باشگاه پرسپولیس به کریستیانو رونالدو داد، فرشی از قالیبافی قم بود که به ظرافت، مواد اولیه گران قیمت و … معروف بود.

قالیچه قم معمولاً از ابریشم بافته می شود و طرحی ظریف و زیبا دارد که باعث افزایش قیمت آن می شود.

از طرفی در ایران معمولاً از فرش ابریشم بافته شده به عنوان کف پوش استفاده نمی شود. زیرا ابریشم با پا گذاشتن بر آن به راحتی آسیب می بیند و فرش زیبایی خود را از دست می دهد.

در واقع در ایران اغلب فرش‌های تمام ابریشم‌بافت برای زیبایی، نصب به عنوان تابلو روی دیوار یا کالایی سرمایه‌ای شناخته می‌شوند نه کالایی مصرفی و برای پوشاندن کف اتاق‌ها.

به نظر می رسد ناآگاهی کریستیانو رونالدو از فرهنگ فرش و مکتب های مختلف آن باعث شده تا او یک محصول اصیل و ارزشمند را در کف اتاقش پخش کند.

منبع: فرارو

برگفته از رسانه پی ام آپلود

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا